Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kwekerij De Westerschelde lanceert de Sweet Pepper Collection

Tholen - Kwekerij De Westerschelde heeft de Sweet Pepper Collection gelanceerd. De pastasaus, chutney en spread zijn gemaakt van zoete puntpaprika's van de Zeeuwse kwekerij.

Zelf is Johan Reedijk niet echt een topkok, bekent hij eerlijk. De ondernemer achter paprikakwekerij de Westerschelde heeft echter wel een oog voor kansen in de markt. Daarom besloot hij samen met broer Piet Reedijk nieuwe toepassingen van paprika's te onderzoeken. "De paprikamarkt staat onder druk en zeker de afgelopen jaren is het moeilijker verlopen. We willen met bewerkt product vermarkten een stap verder gaan. Mogelijk is dit de manier om extra waarde toe te voegen aan het product", vertelt Johan. De kwekerij heeft namelijk hun eigen productlijn gelanceerd: de Sweet Pepper Collection.





Puntpaprika
De Sweet Pepper Collection bestaat op dit moment uit een pastasaus, chutney en spread – alle drie gemaakt van zoete puntpaprika. Er liggen nog wel een aantal andere producten op de plank, die in een later stadium ook in productie kunnen gaan. De kas van Kwekerij de Westerschelde is vooral gevuld met blokpaprika's, vertelt Reedijk. "We hebben bewust gekozen voor de zoete puntpaprika. De smaak is heel goed, het product is net iets minder bekend en de consumptie groeit nog elk jaar. Daarmee kunnen we ons onderscheiden."



Het ontwerp van de verpakking is strak. De aandacht gaat uit naar de herkomst, de smaak, de gezondheid (E-vrij!) en de ambachtelijke bereiding. Naar de kwekerij zelf is slechts een summiere verwijzing te vinden. " Ik denk dat het de consument niet zozeer om onze kwekerij gaat, maar om het gezonde, lekkere product."

De producten zijn ontwikkeld in samenwerking met het Zeeuwse bedrijf Spennekot, die ook de receptuur heeft aangepakt. Zij zijn bekend met soortgelijke projecten. "Die wereld was voor ons helemaal onbekend", vertelt Johan. "Voorschriften, voedselveiligheid, smaaktesten", somt hij op. "Het is een heel ander proces waar je instapt." En dat is af en toe ook behoorlijk wennen. "Op een gegeven moment denk je dat het af is. Dat het alleen nog in een potje hoeft en je ermee naar buiten kunt. Maar dan komt er nog een smaaktest en dan moet je nog een keer wachten op een bepaalde code. Al met al zijn we er ruim twee jaar mee bezig geweest." Nu wordt hun geduld beloond: de saus, chutney en spread zijn voor de consument beschikbaar en liggen inmiddels in de schappen bij regionale retailers, detaillisten en lunchrooms.



Voor meer informatie: