Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Retailomzet Rusland ergste daling in 20 jaar

70% van de consumenten gaat naar Aldi en Lidl voor kerstinkopen

Retailomzet in Rusland heeft ergste daling in 20 jaar
De retailomzet in Rusland heeft in oktober 2015 een omzetdaling meegemaakt van 11,7% jaar op jaar, zo meldt het Ministerie van Economische Ontwikkeling (MER). Hiermee is sprake van de ergste daling sinds 20 jaar. Van januari tot oktober nam de retailhandel af met 8,8%. Dit was het resultaat van lagere lonen, toenemende prijzen, afname in het aantal leningen en een algemene trend van consumenten om meer te besparen. Volgens Rosstat nam het besteedbare inkomen van Russische consumenten af met 5,6% over het gehele jaar. In januari tot oktober namen de inkomens af met 3,5%. Het gemiddelde maandsalaris in oktober steeg met 3%, maar met correctie voor inflatie was er sprake van een daling van 10,9%. In de eerste negen maanden van 2015 kwam dit cijfer neer op een daling van 9,3%. Het ontwikkelingscentrum voor de Hogeschool voor Economie meldde in november een verergerende crisis voor de Russische consument, waarmee de tekenen dat de economie van Rusland uit een recessie klimt onstabiel zouden zijn. 

70% van de consumenten gaan naar Aldi of Lidl voor kerstinkopen
Consumenten gaan naar verwachting hun kerstinkopen verdelen tussen de supermarktketens Aldi en Lidl. Bijna 70% van de consumenten zijn van plan Aldi of Lidl te bezoeken voor goedkopere kerstinkopen dit jaar, wat opnieuw een teken is van de onstuitbare opmars van de twee discount-ketens. Ongeveer 7 op de 10 consumenten hebben aangegeven dat ze de goedkope supermarkten zouden bezoeken in de weken voor 25 december voor het kerstassortiment, zo blijkt uit cijfers van IGD. Echter zal slechts £1,7 miljard (€2,4 miljard) van de totaal geschatte £20,3 miljard (€28,8 miljard) uitgegeven worden aan boodschappen bij de Duitse ketens in de feestmaand. Klik hier om verder te lezen bij telegraph.co.uk.

Versterking stimuleert groei voor Éxito in derde kwartaal

Grupo Éxito heeft een sterke omzet gehaald van US$9,8 miljoen (€9,23 miljoen) voor het derde kwartaal van 2015. De omzetgroei van 203,1% werd voornamelijk bereikt door de versterking van de werkzaamheden in Brazilië en Argentinië, in navolging van de herstructurering van Casino's bedrijfsvoering in Latijns-Amerika in juli. In Colombia steeg de omzet met 11% in het derde kwartaal, waarmee het goed was voor iets meer dan een derde van de totaalomzet. Grote winnaar was het discountsegment met een totale omzetgroei van 130% en een vergelijkbare winkelomzetgroei van 4,3%. De omzet steeg met 300% in Uruguay, dankzij de versterking van Disco en een goede omzet qua voedingsmiddelen bij Géant en Devoto. (igd.com)

Strategisch verbond tussen Frans Casino en Spaans Dia

Volgens bfmbusiness.com hebben de Franse retailer Casino en de Spaanse retailer Dia een overeenkomst gesloten waarin de twee bedrijven een verbond met elkaar sluiten voor onderhandelingen met de Europese leveranciers van hun eigen merken en voor hun internationale dienstverlening. De twee ketens besloten tot samenwerking om beter te kunnen concurreren met de grote nationale voedselleveranciers.

Target en Instacart gaan thuisbezorgen in Chicago

Target en Instacart bieden thuisbezorging aan in Chicago. Consumenten kunnen versproducten en andere boodschappen als gezondheidsproducten, cosmetica en huishoudartikelen van Target via de site of app van Instacart bestellen, die dan binnen een uur geleverd worden. Target en Instacart hebben hun leveringspartnerschap getest in Minneapolis en San Francisco, voordat in deze regio werd uitgebreid. (chicago.suntimes.com)

Morrisons valt waarschijnlijk uit de FTSE 100
Supermarktketen Morrisons staat op het punt om uit de Financial Times Stock Exchange Index (FTSE 100) te vallen na een scherpe daling van de waarde van zijn aandelen en zorgen om de herstelplannen van de retailketen. De uiteindelijke beslissing over de demotie van de degradatie van Morrisons ligt bij de London Stock Exchange en wordt gebaseerd op de sluitingsprijs van de vorige dag. (BBC)

RedMart biedt thuisbezorging van voedingsmiddelen van retailpartners
De in Singapore gevestigde thuisbezorgingssite RedMart heeft een online marktplaats gelanceerd met de naam Redmart Relay. Hiermee zijn consumenten in staat om producten te bestellen van deelnemende retailpartners in bepaalde gebieden van Singapore. Deze producten, waaronder ook versproducten, worden geleverd door zogeheten "runners", werknemers die naar de deelnemende partnerwinkels gaan, de bestelde producten inkopen en vervolgens binnen een uur van bestelling bij de consument afleveren. (business.asiaone.com)

Monoprix opent eerste winkel in Toulon
Volgens bourse.lefigaro.com heeft Casino's dochteronderneming Monoprix op 2 december zijn eerste winkel geopend in Toulon. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 m2 en bevindt zich in het Bourse du Travail-gebied. De winkel biedt thuisbezorging en click&collect. Onder management van Eric Pacsa heeft de winkel 33 werknemers.

C&S breidt faciliteiten uit in Pennsylvania

C&S Wholesale Grocers is van plan om op zijn minst $15 miljoen (€14,1 miljoen) te investeren in de uitbreiding van zijn distributiecentrum in Bethlehem te Pennsylvania. Met de uitbreiding worden 500 fulltime banen gecreëerd. (supermarketnews.com)

Whole Foods zoekt $1 mld aan financiering
Whole Foods Market heeft aangegeven te zoeken naar $1 miljard (€940 miljoen) aan financiering. Dat is twee keer zoveel als dat het bedrijf eerder van plan was te verkrijgen. De retailketen zei dat het de investering wil gebruiken voor algemene bedrijfsdoelstellingen, waaronder een voorheen nog onbekend plan om $1 miljard aan aandelen terug te kopen. (supermarketnews.com)

Allegiance-leden openen 10 nieuwe Foodtown-winkels
Allegiance Retail Services heeft onlangs de opening aangekondigd van 10 nieuwe Foodtown-vestigingen, samen met de heropening van een gerenoveerde Foodtown-locatie. De uitbreidingen worden geholpen door een nieuw Allegiance-lid en door de overname van een aantal voormalige A&P-winkels. (supermarketnews.com)

Studeer Chinees, terwijl je boodschappen doet bij Alibaba
Klik hier om het artikel te lezen.

Publicatiedatum: