Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Coop, Lidl en Carrefour winnen Fresh Retailer Awards

Vijf opkomende trends voor retailers in 2016

Whole Foods nog steeds erg duur vergeleken met Kroger
Whole Foods doet zijn best om zijn prijzen te verlagen te midden van de groeiende concurrentie in de biologische voedingsmiddelensector. De prijzen van de keten dalen echter niet snel genoeg om te kunnen concurreren met rivaal Kroger volgens een onlangs gehouden prijzenvergelijking. De site uk.businessinsider.com heeft 31 producten van een Whole Foods-vestiging in Glen Allen te Virginia vergeleken met een identieke set aan producten van een nabij gelegen Kroger-winkel. De boodschappen bij Whole Foods vielen $60 (€56,60) duurder uit dan bij Kroger. De grootste prijsverschillen, die tussen de ketens werden aangetroffen, draaiden om kokosolie, verse kalkoen, zalm en fruit. (uk.businessinsider.com)


Bron: uk.businessinsider.com

Smart & Final mag 32 Haggen-winkels overnemen

Smart & Final Stores heeft aangekondigd dat zijn dochteronderneming Smart & Final Stores LLC toestemming heeft gekregen van de Amerikaanse faillissementsrechtbank in het district Delaware om 32 winkels over te nemen die voormalig aan de supermarktketen Haggen toebehoorden. De prijs hiervoor komt neer op $68 miljoen (€64,2 miljoen). (prnewswire.com)

Coop, Lidl en Carrefour winnen Fresh Retailer Awards in Italië
Coop Consorzio Nord Ovest heeft de onderscheiding Top Fresh Retailer 2016 gewonnen in Italië. De retailketen met 260 verkooppunten in het noordwesten van Italië won de prijs voor het tweede jaar op rij. Lidl is de supermarktketen die het meeste vooruitgang had geboekt in de afgelopen jaren en kreeg hier ook een onderscheiding voor. Het bedrijf heeft zich met name ontwikkeld op het gebied van provisie, assortiment, kwaliteitseisen en werknemers. Volgens de manager van acquisitie van Lidl Italia is dit het resultaat van het uitbreiden van het AGF-assortiment van 70 verschillende producten in 2010 naar 110 nu, waarbij 80% uit Italië afkomstig is. Carrefour Market Gourmet kreeg een onderscheiding voor het meest innovatieve format, terwijl PAC 2000A een onderscheiding kreeg voor de beste opererende keten in Zuid-Centraal-Italië. PAC 2000A is een coöperatie die onderdeel is van de retailketen Conad. (esmmagazine.com)

Aeon biedt meer kwalitatief hoogwaardige Japanse versproducten 

Aeon wil in Maleisië meer Japanse landbouwproducten importeren met behulp van een samenwerking met de Nationale Federatie van de Vereniging van Landbouwcoöperaties. Mitsuru Nakata van Aeon zei dat de populariteit van gezonde en schone voedingsmiddelen in Maleisië de hypermarktketen enthousiast maakte om Japanse kwalitatief hoogwaardige landbouwproducten aan te bieden. "We zullen aan onze Maleisische klanten meer producten leveren, waaronder verse vis, groenten en fruit," zei hij onlangs bij de lancering van Nikkori-peren en Japanse Ibaraki-aardappelen. (therakyatpost.com)

ALDI Nord benoemt McCann Worldgroup als AOR in Duitsland

ALDI Nord heeft McCann Worldgroup Germany als zijn marketing agency of record (AOR) benoemd in Duitsland. McCann zal daarmee verantwoordelijk zijn voor alle geïntegreerde marketingcommunicatie en adverteringsdiensten in het land. Ook zal het een nieuw bureau opzetten in Düsseldorf om aan de behoeftes van de nieuwe cliënt te voldoen. ALDI Nord zal met McCann samenwerken aan het nieuwe bureau, dat niet alleen focust op marketing en communicatie, maar ook zich bezig zal houden met digitale kanalen en opkomende technologie. (adweek.com)

Zuid-Australisch bedrijf NoQ maakt online inkopen voor derden mogelijk
Noq is een in Adelaide ontwikkeld flexibel webplatform, dat bijna 70 onafhankelijke supermarkten nationaal in staat stelt om te concurreren. Met de software van het door de Bendigo- en Adelaide-bank ondersteunde bedrijf kunnen supermarkten online hun assortiment aanbieden. Het systeem is gekoppeld aan de voorraad van de winkels maakt verbinding met een app, waarmee via bluetooth de bestelling kan worden verwerkt in de winkel zelf. (adelaidenow.com.au)

VS: Food Lion benoemt nieuw reclamebureau
Food Lion heeft gekozen voor Doner als het nieuwe reclamebureau dat voor de retailketen gaat werken. Doner volgt daarmee het bedrijf Mullen op. (supermarketnews.com)

Metcash CEO: "Overgangsplan geeft positief resultaat"
CEO Ian Morrice van Metcash heeft aangegeven dat het vijf jaar durende overgangsplan, dat in maart 2014 van start is gegaan, over het hele bedrijf zijn vruchten afwerpt. Dit behelst onder andere verbeteringen in omzettrends voor de supermarktafdeling. De omzet van voedings- en levensmiddelen steeg met 0,7% tot AU$4,54 miljard (€3,12 miljard), met positieve trends in like-for-like-omzet in IGA-vestigingen. (igd.com)

Choppies breidt uit voorbij de eigen regio

De in Botswana gevestigde supermarktketen Choppies heeft plannen aangegeven om zijn aanwezigheid voorbij de eigen regio uit te breiden. De retailketen gaf aan snel en met winst te groeien in Zuid-Afrika en Zimbabwe en zal zijn eerste vestigingen opzetten in Zambia en Tanzania. Het bedrijf wil met het einde van 2016 in alle regio's meer dan 35 winkels exclusief overnames in bedrijf te hebben. Ook wil Choppies de Oost-Afrikaanse markt betreden. (southernafrican.news)

VK: Spar-groep AF Blakemore verhoogt omzet met £120mln
Een retail- en logistiek bedrijf in Black Country, dat bijna 300 Spar-vestigingen beheert, heeft zijn omzet vergroot met £120 miljoen (€170,5 miljoen), dankzij toegenomen uitgaves in de buurtwinkelsector. (birminghampost.co.uk)


Vijf opkomende trends voor supermarktretailers in 2016
Klik hier om het artikel te lezen.

Versimpeld boodschappen doen: redenen waarom meer mensen online voedingsmiddelen kopen
Klik hier om het artikel te lezen.


Publicatiedatum: