Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Peren in draagtas stimuleren afzet

Onlangs bracht Stemilt-O-Graphic een draagtas peren op de markt. Uit de retailgegevens van Nielsen Perishables Group blijkt dat het aantal verkochte tassen peren van oktober 2014 tot oktober 2015 van 5,9% naar 6,9% gestegen is. Volgens de in Amerika gevestigde Stemlit marketingdirecteur, Roger Pepperl, is deze stijging te danken aan de reclamecampagnes gericht op de draagtassen, die tegelijkertijd de verkoopvolumes vergroten en inspelen op het gebruiksgemak voor het winkelend publiek.



 

"De in tassen verpakte peren hebben de sector veel goeds opgeleverd," legt Pepperl uit. "Stemlit was de eerste in de sector die de draagtas op de markt bracht met de Lil Snappers lijn van 1,3 kilo tassen. De Lil Snappers peren doen het goed omdat zij vanwege hun kleine maat ideaal zijn voor ouders en kinderen."

In oktober was de Bratlett peer het meest verkochte ras met een aandeel van 63%, gevolgd door Bosc en Anjou, samen goed voor 25% van de verkopen. Nu het Bartlettseizoen ten einde loopt, zal een hoofdrol weggelegd zijn voor de Anjou peer, een populair ras voor de wintermaanden.
 
In oktober 2015 daalde het aandeel peren, (1%), in de totale AGF-verkopen licht ten opzichte van 2014, ( 1,2% ). Pepperl raadt retailers daarom aan de komende maanden extra schapruimte te reserveren voor peren, met name tijdens de feestdagen
 
"Peren zijn zeer geschikt om te promoten tijdens de feestdagen. Zo kunnen retailers peren presenteren in combinatie met kaas en wijn. Ook kan reclame gemaakt worden voor het verwerken van peren in voorgerechten en warme schotels."
 
Vanwege de grote verscheidenheid aan beschikbare maten dit jaar kunnen retailers zowel groot- als tasverpakkingen promoten. De Lil Snappers kinderperen zijn ideaal als januari-aanbieding, wanneer de scholen weer beginnen.
 
"Lil Snappers peren zijn handig om in de broodtrommel mee naar school te geven. Vanwege de handzaamheid is Lil Snappers de bestverkochte tasverpakking voor peren, die de omzet van de gehele sector vergroot," aldus Pepperl. 
 

Voor meer informatie:
Stemilt Growers
Email: Brianna.shales@stemilt.com
www.stemilt.com
Publicatiedatum: