Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rungis wordt voor 1 mld gerenoveerd

De directie van de Rungis internationale groothandelsmarkt in Parijs heeft haar investeringsplan 'Rungis 2025' bekend gemaakt. De Rungis markt beslaat momenteel een oppervlakte van 234 hectare en biedt plaats aan 1.200 bedrijven. La Semmaris, die leiding geeft aan de markt en groothandelaren zullen ieder de helft van het te investeren bedrag bijdragen. La Semmaris is een samengestelde organisatie, die voor 33,34% in handen is van de Franse overheid. Nog eens 33,34% maakt onderdeel uit van Altarea. De stad Parijs bezit 13,9%. Het departement Val-de-Marne 9,93% en 4,6% bestaat uit lokale crediteuren. De doelstelling van 'Rungis 2025' is het op lange termijn stimuleren van de duurzaamheid en groei van de groothandelsmarkt. 

Het project zal in twee fasen uitgerold worden. Op de eerste plaats zal een areaal van miljoenen vierkante meters koude opslagruimte gemoderniseerd worden. Veel pakhuizen dateren nog uit 1969 toen de markt vanuit het Parijse centrum naar Rungis verplaatst werd. Verder zal 132.000 vierkante meter gekoelde opslagruimte komen te vervallen. Hiervoor zal 264.000 vierkante meter nieuwe gekoelde opslagruimte in de plaats komen. Na afronding van het project zal de totale capaciteit van de markt toegenomen zijn, waarbij 20% van de totale markt gerenoveerd zal zijn.

Een aantal nieuwe faciliteiten zijn momenteel in aanbouw, waaronder een gastronomisch paviljoen voor topproducten en verse biologische producten. Het paviljoen, dat in 2016 geopend wordt, zal een oppervlakte van 6.000 vierkante meter beslaan en heeft tot nu toe al zo'n €12 miljoen gekost.
 
Investeringen in e-commerce
Het meest innovatieve plan is de investering in toekomstige e-commerce ondernemingen. Rungis wil bedrijven, die zich richten op de online verkoop van verse AGF, aanmoedigen zich te vestigen op markt. Op dit moment zijn er al een aantal e-commercebedrijven actief op de Rungis markt, waaronder Monmarché.fr en Ooshop, de online-dienst van Carrefour. Er zullen pakhuizen gebouwd worden die specifiek afgestemd zijn op de logistieke behoeften van e-commerce ondernemingen. Jaarlijks wordt zo'n 2,5 miljoen ton AGF verhandeld op de markt in Rungis.




Publicatiedatum: