Fruvital Fruchthandelsgesellschaft

"Hoge groenteprijzen zijn een win-winsituatie"

De extreme warmte in dit jaar heeft ook gevolgen gehad voor de groenteproductie van van het Duitse 'Fruvital Fruchthandelsgesellschaft'. "Natuurlijk heeft de extreme zomerhitte ook bij onze producenten tot een kleinere oogst geleid", legt Fruvital directeur Arnold van Vlorop uit. "Vooral in het laatste deel van de productieperiode. Maar desondanks konden we dankzij onze directe samenwerking met de handel en de telers deze oogstuitval effectief compenseren."



Transparantie
Om snel op mogelijke problemen te kunnen reageren, hecht het bedrijf veel waarde aan transparantie. "Om ook in moeilijke situaties optimaal te kunnen handelen, proberen we zo transparant mogelijk met onze klanten en telers samen te werken. Zo kunnen we gezamenlijk een optimale handelswijze bewerkstelligen, die voldoet aan de behoeftes van alle partijen", aldus Arnold. "In het bijzonder wat betreft de communicatie tussen handel en productie zien wij onszelf als een een soort transparante communicatiebrug."

Just-in-time-levering
Bij Fruvital wordt er pas op bestelling geoogst. "Door onze snelle just-in-time-levering garanderen we dat onze producten extra vers bij de klanten aankomen – direct in de handel en geheel zonder tussenopslag", legt Arnold uit.

Win-winsituatie
"De momenteel hoge prijzen zijn voor de telers en de levensmiddelenhandel een win-winsituatie", zegt de directeur. "De groenteprijzen zullen tot aan het einde van het jaar stabiel blijven, omdat er ook de komende tijd geen te grote hoeveelheden meer geproduceerd worden." De groenten van Fruvital worden grotendeels in de kassenteelt in Nederland, België en Duitsland geproduceerd.

Duurzaamheid en verantwoordelijkheid
Omdat duurzaamheid en eerlijke handel steeds belangrijkere factoren worden, heeft Fruvital het merk 'Fairnature' ontwikkeld. "Om te beantwoorden aan het verantwoordelijkheidsbewustzijn en een duurzame omgang met bronnen, hebben we Fairnature ontwikkeld", zegt Arnold. "We hebben dit merk samen met onze producenten ontwikkeld en op de markt gebracht. Onze klanten in de handel weten dit merk te waarderen - ook omdat hun klanten steeds meer waarde hechten aan duurzaamheid en verantwoordelijkheid."

Fruvital: een meerwaarde voor klanten en telers
"Tevens willen we onze klanten en telers met onze producten een meerwaarde bieden", vervolgt Arnold zijn verhaal. "Het is ons doel om de waarden van onze producten optimaal naar voren te brengen. Hiervoor hebben we assortimentsconcepten ontwikkeld, die we 365 dagen per jaar op onze producten toe kunnen passen. Dit is mogelijk door middel van een speciale soortendifferentiëring, de verpakking of een bijzonder verhaal bij onze producten."

Kwaliteitseisen
Dankzij een klantgeoriënteerde productie is het voor Fruvital bovendien mogelijk om haar hoge standaard ook bij de productie optimaal toe te passen, aldus Arnold. "Door onze eigen hoge kwaliteitseisen hebben we een ronduit tevredenstellend reclamatiepercentage van minder dan 0,1 procent bereikt. Om ook in de toekomst aan onze eisen te kunnen voldoen, moeten we onze duurzame productie verder bevorderen en onze producenten ook in de toekomst ondersteunen."


Arnold van Vlorop
Fruvital Fruchthandelsgesellschaft mbH
Hanns-Martin-Schleyer-Str. 35, 47877 Willich
Tel. : + 49 (0) 2154 / 88 429 0
info@fruvital.de
www.fruvital.de


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven