Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Competitie voor innovatieve start-ups in de foodsector

Op 4 november start Food Lab 2015 een competitie voor innovatieve start-ups in de foodsector. Deze competitie is geïnitieerd door communicatiebureau Ketchum in samenwerking met Albert Heijn, Food Valley NL en Rabobank. Start-ups worden uitgedaagd om na te denken over innovatieve oplossingen voor de verduurzaming van de voedselketen en hierover in gesprek te gaan met deze grote spelers uit de sector op 15 december.

Op www.foodlab2015.nl worden innovatieve start-ups in de foodsector opgeroepen om vóór 28 november hun idee voor de toekomst van de foodsector in te dienen door middel van het uploaden van een kort filmpje waarin het businessidee wordt uitgelegd. De 10 meest populaire inzendingen worden beoordeeld door de jury om tot een top 3 te komen waaruit de 'Meest innovatieve food start-up 2015' zal worden gekozen. Deze top 3 zal op 8 december, één week voor de finale op 15 december, bekend worden gemaakt. De jury bestaat uit:
  • Marit van Egmond, directielid van Albert Heijn
  • Rutger Betlem, journalist van Het Financieele Dagblad
  • Roger van Hoesel, directeur van Food Valley NL
  • Richard Piechocki, Sr. Business Developer Sustainability van Rabobank
  • Tim de Boer, directeur van Ketchum
Tijdens het Food Lab event op 15 december in Amsterdam zal de top 3 zichzelf presentere. Hier zullen zij niet alleen kritisch bevraagd worden door de juryleden, maar zullen zij ook met elkaar, de jury en het publiek in discussie gaan over belangrijke thema's in de foodsector aangedragen door Albert Heijn, Food Valley NL en Rabobank. Op basis van de prestaties tijdens deze middag zal de 'Meest innovatieve food start-up 2015' worden gekozen. Deze veelbelovende start-up wint een kickstart-pakket voor zijn business, bestaande uit een communicatie en PR-advies van communicatiebureau Ketchum, deelname aan het StartLife Incubation Program van Food Valley NL, een masterclass circulair business aangeboden door Rabobank, een felicitatie-advertentie in het Financieele Dagblad en een plek in het schap van Albert Heijn.

Bron: Ketchum
Publicatiedatum: