Freshtime heeft Britse aanbod veranderd

In een tijd waarin meer en meer consumenten roepen om lokale producten positioneert het Britse Freshtime, gevestigd in Lincolnshire, zich in het hart van de lokale markt voor de levering van groenten in het Verenigd Koninkrijk. Freshtime, opgericht in 2000, koopt groenten bij lokale telers en levert vervolgens vers gesneden groenten aan grote retailers, supermarkten en food services.



De vers gesneden markt bestaat al geruime tijd, maar Mark Newton, Managing Director van Freshtime, stelt dat het bedrijf in 2000 het aanbod voor eens en voor altijd heeft veranderd. Zij zijn niet de telers, waardoor Freshtime in de positie is om een consumentgerichte aanpak te volgen. Freshtime ontvangt elke ochtend om 6:00 verse producten van aannemers. Er worden twintig vrachtwagens ingezet, ook gecontracteerd, die elke ochtend zorgen dat de ontvangen bestelling zo vers mogelijk zijn bestemming bereikt.




Vraag naar personalisatie 
Naar aanleiding van de huidige saladetrend ontwikkelde Freshtime onlangs een 'maak uw eigen salade'-lijn met een verscheidenheid aan producten, zodat de consument gepersonaliseerde salades kan maken. "Freshtime levert de basis met bladsla en diverse vers gesneden groenten, maar biedt ook andere opties zoals couscous, pasta en spelt in combinatie met dressings en eiwitten zoals kip of vis. Al deze items worden op locatie in Boston verpakt," aldus Newton.



"De Britse markt is nog steeds vrij traditioneel als het gaat om groenten: wortelen, broccoli en bloemkool. We hebben echter recent courgettes, fijne boontjes, asperges en natuurlijk bieten aan ons aanbod toegevoegd."

Nieuwe verpakking
Freshtime lanceerde onlangs een nieuwe verpakking voor vers gesneden groenten. Een verpakking met 'stoomkleppen' voor de magnetron, zodat de consumenten de groenten met gemak kunnen stomen. "Deze functie blijkt belangrijk voor de consument", aldus Newton. "Het zorgt voor een veel betere kwaliteit dan iets anders op de markt."



"Momenteel gebeurt er heel veel", stelt Newton. "We hebben een nieuwe reeks van groenten met verschillende kruiden en aroma's, die meestal onder het eigen label van retailers worden aangeboden." Het merk Freshtime wordt vooral gebruikt voor convenience food, terwijl food service liever merkloos wil blijven.

Kerstmis vraagt om convenience food
Zoals in veel andere sectoren piekt de vraag rond Kerst, voornamelijk voor convenience food. Freshtime biedt ongeveer zes extra productlijnen voor de kerst, waaronder traditionele spruitjes evenals gerookte panchetta of gekruide boter. Ook biedt Freshtime ready-to-roast pastinaak, geglaceerd met honing en mosterd.

Voor meer informatie:
Freshtime
Tel: +44 1205 312 010
Email: enquiries@freshtime.co.uk
www.freshtime.co.uk

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.