Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GroentenFruit Huis, Westland Marketing en Rob Baan (Koppert Cress):

"Ons Clubhuis op de Fruit Logistica"

Waar de Fruit Logistica vroeger een locatie was waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten. Waar de bedrijven elkaar één keer per jaar persoonlijk de hand geven en de rest van het jaar het telefonisch moeten doen. Wordt dit jaarlijks treffen steeds meer een plek waar groter gedacht wordt. Onder aanvoering van het GroentenFruitHuis gaat Nederland steeds meer als één geheel naar buiten treden. Veel bedrijven staan verdeeld over de hele beurs, met vaak hun eigen redenen. Maar er zijn er ook een hele hoop die graag als club naar buiten treden. Mijn bedrijf is er daar één van.



Samen sterk het Holland gevoel uitstralen. Wat we echter nog niet hebben en waar ik altijd heel jaloers naar kijk is een thuisbasis. Als je kijkt wat landen als Italië neerzetten, met een gemeenschappelijke catering en uitstraling, dan ben ik wel een beetje jaloers. Maar wat is hun boodschap en hoe goed zijn we in Nederland bezig? En welke thema's komen er tegenwoordig nog meer bij?

Zo zijn veel bedrijven bezig te zien of het tuinbouwconglomeraat van Nederland gekopieerd kan worden naar andere delen van de wereld. Er zijn immers genoeg drukbevolkte delta's in de wereld waar ze stinkend jaloers zijn op onze sector. Denk aan de USA, Shanghai en andere steden in China maar ook aan Japan etc. De stad Rotterdam wil dit graag wereldwijd uitdragen. Daarnaast is onze sector actief in de gezondheidswaarde van de AGF sector. Dit zijn allemaal onderwerpen die te groot zijn voor individuele bedrijven. Hier hebben we een gezamenlijke aanpak voor nodig.

De Metropool Rotterdam en EZ helpen ons hierbij. Gaat dit in één jaar succesvol worden? Natuurlijk niet. Maar we hebben nu wel een clubhuis waar we laten zien waar we voor staan. We hebben een locatie waar we thema's kunnen uitdragen met presentaties en waar zoekenden geholpen gaan worden. En uiteraard wordt er gekookt. Vanzelfsprekend wordt Dutch Cuisine gepromoot, ook aan onszelf. Deze plek op de beurs zou eigenlijk helemaal centraal moeten staan, maar dat vraagt wel erg veel aanpassing. Daarom beginnen we in 2016 bescheiden maar stoer en hebben we een plek waar we kopstukken kunnen ontvangen en onze gasten iets kunnen laten zien wat ze niet verwachten. Een stoer en sterk Nederland met een wereldberoemde tuinbouw klaar voor de toekomst.

Reacties kunnen worden gestuurd naar Rob Baan via dit e-mailadres: Carola@koppertcress.com
Publicatiedatum: