Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chili verwacht record aan kersen

"Hoewel er nog factoren zijn die het uiteindelijke volume beïnvloeden, denken we dat de kersenexport dit seizoen tussen de 15 en 20 procent hoger zal zijn dan vorig seizoen," stelt Cristian Tagle, directeur van het kersencomite van Asoex.

Tagle stelt echter dat meer volume ook leidt tot grotere uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van de kwaliteit van het fruit, het stimuleren van de consumptie en de bekendmaking van haar beschikbaarheid via promoties. "Onze grootste uitdaging is om ervoor te zorgen dat ons fruit de doelmarkten bereikt met de juiste kwaliteit en de voorwaarden. Vorig seizoen hadden we hier problemen mee, omdat niet al het fruit in de beste omstandigheden was aangekomen in China. Dit is van invloed op het imago van de sector en het consumentenvertrouwen."

Ronald Bown, algemeen directeur van ASOEX: "De geleverde arbeid van Chileense telers en exporteurs is zichtbaar. De export stijgt en momenteel is Azië onze belangrijkste markt, aangezien meer dan 80 procent van onze kersen naar die regio wordt geëxporteerd, hoofdzakelijk naar China."

Bown: "De stijging van het kersenvolume geeft ons ook de kans en uitdaging om onze doelmarkten uit te breiden." Tagle: "We zijn bezig met de ontwikkeling van diverse promotiecampagnes op de Chinese markt met programma's op verkooppunten online verkoopplatforms en sociale netwerken, die op grote schaal worden gebruikt in China en andere Aziatische markten. We zijn ook van plan om een ​​campagne te starten om onze kersen in Brazilië en de Verenigde Staten tussen december 2015 en januari 2016, te promoten."

Bron: elurbanorural.cl
Publicatiedatum: