Herman Hoogendoorn
"Het rijpen van Hollandse peren lijkt een contrast met eetrijpe exoten als mango's, avocado's en papaja's, maar consumenten willen net zo goed genieten van een sappige peer met de juiste brix. Mensen hebben een duidelijke behoefte om fruit na aankoop direct te consumeren en de peren die op dit moment in de schappen liggen zijn te vaak onrijp", vertelt Herman Hoogendoorn.
"Vorig jaar was er een overvloed aan acties met peren in de Nederlandse retail als gevolg van de Russische boycot en waren de marktomstandigheden in Nederland en de rest van Europa niet gunstig. Desondanks werden onze eetrijpe peren goed ontvangen en waren de klanten tevreden over de doorverkoop. En die klanten vragen nu of we de eetrijpe peren weer beschikbaar hebben", vervolgt Herman. "Klanten en consumenten verwachten van Nature's Pride en het merk EAT ME de meest smaakvolle producten van de hoogste kwaliteit en daaraan voldoet de Doyenne du Comice."
"Nature's Pride was in 2006 een pionier toen het investeerde in rijpfaciliteiten van mango's en avocado's en papaja's. Onze Ready to Eat familie hebben we vorig jaar uitgebreid met eetrijpe peren en sinds deze zomer ook met heerlijke kiwi's. De consumentenvraag naar gemaksproducten blijft groeien, en daarom ook het eetrijpe segment. Dus wie weet wat er nog allemaal in dit assortiment volgt", besluit Herman.