Walmart breidt afhaallocaties uit in buurtwinkels
Walmart voegt vijf locaties toe om boodschappen af te halen. De afhaalpunten begeven zich in verschillende buurtwinkels in Arkansas, zo meldt de Wall Street Journal. Walmart heeft momenteel een vrijstaande afhaallocatie in de buurt van het hoofdkantoor.
(nacsonline.com)
Eroski vergroot bereik van bestel- en afhaalservice
Door de goede resultaten van Eroski's bestel- en afhaalservice breidt de retailer de dienst uit naar vijf winkels in de regio Bilbao. Over het algemeen steeg in de eerste helft van 2015 de online-omzet met 15%, met twee miljoen bezoekers op hun website. (igd.com)
Lidl verkoopt meeste verse groenten en fruit
Aldi, Lidl en Netto zijn de meest rendabele discounters in Duitsland - met diverse afdelingen en divisies. In de rangschikking van Monday Check, testte ARD de drie grote discounters. Op het gebied van groenten en fruit onderzocht Bernd 80 monsters en concludeerde dat Lidl de meest verse groenten en fruit verkoopt. Aldi en Netto bleef ver achter. Interessant is dat Netto's moederbedrijf, Edeka, leverancier van Netto's groenten en fruit, niet toegestaan is om de producten te verkopen als gevolg van mindere kwaliteit. Dit geldt voor 40% van het assortiment. Het rapport krijgt kritiek van de krant "Die Welt". Inderdaad, ARD levert gedegen kritiek op Netto en Aldi, maar wat de zender concludeert, is hoogstend irritant, aldus de krant. (ardmediathek.de)
Bon Preu's omzet groeide 10,4%
De totale omzet van Bon Preu groeide met 10,4% tot 493,4 euro, terwijl de like-for-like omzet in de eerste helft van het jaar steeg met 4,7%. De retailer verwacht een omzetgroei van 11% voor het volledige jaar. (igd.com)
Consum verwacht sterke omzetstijging in 2015
Consum verwacht, mede door de huidige prestaties, een totale groei van bijna 10% over 2015. De retailer wil verder uitbreiden om de omzetgroei te ondersteunen.
(igd.com)
Kenia: Nieuwe CEO Uchumi schetst 'turnaround' plan
De in problemen verkerende retailer Uchumi werkt aan het versterken van de relatie met leveranciers onder leiding van de nieuw benoemde CEO Julius Kipng'etich. De lokale en regionale leveranciers zijn een belangrijk onderdeel van zijn 'turnaround' plan voor Uchumi.
(standardmedia.co.ke)
HelloFresh geschat op waarde van 2,6 miljard euro na financieringsronde
HelloFresh GmbH, een Duitse food startup, gesteund door Rocket Internet SE, verhoogt de financiering met 75 miljoen euro tot een totale waarde van 2,6 miljard euro om zijn marktaandeel te vergroten en verder uit te breiden. (esmmagazine.com)
IGA bereidt zich voor op aanval Aldi
De retailer Metcash start met een campagne om IGA's marktaandeel in Zuid-Australië en West-Australië te verdedigen tegen Aldi's investering van 613 miljoen euro. Aldi opent begin volgend jaar twee distributiecentra en de eerste van maar liefst 120 winkels in Zuid-Australië en West-Australië. Metcash en IGA versterkt de relatie met lokale leveranciers, social media marketing en organiseert evenementen zoals de Adelaide show.
(farmweekly.com.au)
Tesco streeft naar verkoop van winkels
De uitverkoop vam Tesco, die aan het begin van 2015 een verlaging van de overheadkosten met 30% aankondigde, en leidde tot ontslagen, omvat twee voormalige winkels in Dublin en vijf in Cork. (irishexaminer.com)
'Aussie-first' Aldi verwerpt Dick Smith's uitspraken
Aldi verwerpt de uitspraken van ondernemer Dick Smith, die stelde dat de Duitse discounter de Australische retailmarkt uiteindelijk zal domineren waarna "alle producten uit China afkomstig zijn". Smith zei dit in een interview met de auteur Malcolm Knox, gehouden voor zijn boek Supermarket Monsters, die de dominantie van de twee toonaangevende supermarktketens, Coles en Woolworths, verkent. In een deel van het boek onderzoekt de schrijver de groeiende populariteit van Aldi onder Australische consumenten. Smith voorspelt dat Aldi binnen 15 jaar Coles en Woolworths voorbij zal streven.. "Als je denkt dat Coles en Woolies meedogenloos zijn, wacht dan even. Aldi is de slimste retailer in de wereld ", aldus Smith. "Australië zal Aldi booming maken, omdat we gewoon geïnteresseerd zijn in de goedkoopste prijs, maar er is geen twijfel dat als Aldi een groot marktaandeel bezit, alles uit China zal komen." Aldi reageerde door te stellen dat "90% van Aldi's kernassortiment is eigen merk. De meerderheid van deze producten is afkomstig van Australische fabrikanten," aldus een woordvoerder van Aldi.
(smartcompany.com.au)