Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cibel treed naar buiten met consumentensite

"Cibel net zo bekend maken als Chiquita en Pink Lady"

Tholen - Cibel is al jarenlang het merk van Group A. de Witte uit België. "We hadden al langer het plan om met het merk Cibel en Cebon naar de consument te stappen en nu is dit geconcretiseerd. Voor Cibel is de nieuwe website sinds deze week online", vertelt Stijn Vermoere, de nieuwe marketingmanager van de groep.

Het verhaal achter Cibel
De nieuwe website is te vinden via www.cibel.be en richt zich met name op de consument. "Alle informatie omtrent het Cibel-citrus is hier te vinden. Zo ziet men het verhaal van de sinaasappelen, mandarijnen en clementines terug in de geschiedenis, teelt en rassen. Daarnaast kan de consument zien in welke verkooppunten ze Cibel kunnen vinden, hoe gezond citrus is en wat ze met dit product kunnen doen in de keuken. Zo krijgen mensen meer binding met de appelsien en het andere citrus." Na verloop van tijd zullen er ook diverse Cibel acties komen, waarbij producten of prijzen gewonnen kunnen worden.



Naamsbekendheid verhogen

Het doel van de website is uiteindelijk om de naamsbekendheid, verkrijgbaarheid en de consumptie van Cibel citrus te verhogen. "We hebben gemerkt dat de merkbekendheid nog vrij streekgebonden is in België. In de buurt van de groothandelaren van onze groep kennen velen Cibel wel, maar er zijn nog veel blinde vlekken. Het Cibel citrus is momenteel met name verkrijgbaar in buurtwinkels en op markten, maar minder in de supermarkten. Door de website zal de consument een voorkeur kweken en als het goed is in de supermarkt naar het merk vragen. Ze weten dat ze constante kwaliteit en een goede smaak citrus krijgen als ze Cibel kopen. Zo werken we bottom-up. Stap voor stap hopen we zo uit te breiden. Er zijn maar weinig écht bekende merken in de AGF-sector, maar we gaan de uitdaging aan en streven uiteindelijk naar een naamsbekendheid zoals een Chiquita of Pink Lady", besluit Stijn.

Cibel en Cebon hebben ook een gezamenlijke Facebookpagina. Hierop zal ook regelmatig een nieuw recept en extra info gepost worden.

Voor meer informatie:
Stijn Vermoere
www.cibel.be