Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Crimson Snow: nieuw teelt- en milieuvriendelijk appelras
Appelen van Crimson Snow® doen hun intrede. Twee belangrijke Duitse supermarkten werken voor een aantal weken samen aan 'limited edition'-campagne. De testproducten zullen worden verzonden naar de meest belangrijke Italiaanse supermarkten, alle Europese markten en markten in Noord-Afrika, Arabische landen en Azië.
Eraldo Barale (Sanifrutta), Jürgen Braun (KIKU Variety Management), Luis Clementi (Fratelli Clementi), Marco Rivoira (Rivoira groep)
"De appel komt uit Australië", legt CEO Jürgen Braun uit."Het wordt vandaag de dag geteeld op bijna 100 hectare in Italië bij 3 van onze partners. Dit zijn Rivoira en Sanifrutta in Piemonte en Fratelli Clementi in verschillende gebieden in Noord-Italië, waaronder Zuid-Tirol (Bolzano) en een gebied in de buurt van Venetië. "
"Onze telers zijn enthousiast", vertelt Luis Clementi, technisch manager van Fratelli Clementi. "De appel is erg telervriendelijk: het vraagt minder werk, het is milieuvriendelijk, het kan bijna in een keer worden geplukt, heeft een grote oogst en is perfect voor opslag. Dit geeft onze telers een mooie beloning. Het is belangrijk dat ze hoogwaardig fruit produceren en klaar zijn voor innovaties. "
Marco Rivoira, CEO van Rivoira: "Eenmaal in de schappen zijn het appelen als geen ander. Het houdt zijn goede kwaliteit een lange tijd. Dit maakt het ras zeer geschikt voor supermarkten. Ze worden niet zo snel beurs en zijn zeer makkelijk om mee om te gaan. Uiteraard moet de appel zelf goed zijn. Uit consumententests blijkt al een beoordeling van 9 uit 10. Consumenten houden van de aantrekkelijke karmozijnrode kleur, de witte binnenkant en de exotische smaak. Een prachtig stuk fruit!"
Eraldo Barale, CEO van Sanifrutta: "Door de lange opslagperiode is deze appel perfect voor het naseizoen, wanneer alle andere rode appels zijn verdwenen. We creëren onze eigen ruimte en waarschijnlijk is er geen nood aan fruitoogst buiten het seizoen. We willen ons lokale product populair maken aangezien consumenten steeds meer vragen naar ons fruit. Daarnaast houden ze ook graag rekening met de CO2-verspreiding andere milieuaspecten."
De groep heeft als doel om totaal 300 hectare te planten in het volgend seizoen. Toch zijn er nu al discussies over het planten van nog meer bomen.
Verkoopmanager van Fratelli Clementi, Richard Clementi: "Het was belangrijk om al een groot deel te planten. We willen direct 10.000 ton bereiken, zodat we een fatsoenlijke campagne kunnen starten. We hebben de consumenten al vroeg bekend gemaakt met het merk en het concept. Ze weten dit al jaren en ze kunnen dus niet wachten op de eerste grote hoeveelheid. In het huidige verkoopseizoen is er nog maar 1.200 verkrijgbaar. "
Jürgen Braun: "We willen samenwerken als een familie. Onze KIKU wereldwijde groepservaring leert ons dat de keuze van partners van vitaal belang is. Daarom zijn we voorzichtig. Er zijn grote groepen in Italië en Frankrijk, die willen toetreden. Servië is onze deur naar Rusland. We zijn dichtbij de presentatie van een prachtig nieuw product. "
De groep wil de perfecte appel presenteren aan de consument. "We zijn bezig met het ontwikkelen van ons promoplan om het merk te ondersteunen. Enkele ideeën zijn al te lezen op www.crimsonsnow-apple.com. We gebruiken het CRIMSON SNOW BRANDING-bedrijf voor de promotie en communicatie. Hiermee willen we vooral de consument laten begrijpen waarom we spreken over een 'goed gevoel'. We willen nu al fans krijgen. De verkooptarieven zijn buitengewoon en de consument is dol op de smaak. Het spreekt voor zich dat de appel ook de supermarkten bevalt. Ze zullen weinig verlies maken door de bijzondere eigenschappen van de appelen. Ook voor hen is het een perfecte appel."
Nieuwe boomgaarden worden opgezet bij partners in de VS, Chili, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland. In Australië is er al bijna 20 hectare aan Crimson Snow®-appelen. Fans genieten hier al jaren van de appel.