Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: 20% van de consumenten tevreden met versafdeling

Volgens Kantar Worldpanel is de verkoop van traditionele verse groenten en fruit in 2014 gedaald met 1,6% voor de grootdistributie (hypermarkten, supermarkten ). Grote supermarkten, die enkel gespecialiseerd zijn in versproducten, zagen een stijging van 2%.

Over het geheel genomen zorgen gespecialiseerde markten, waaronder weekmarkten, voor 26,6% van de hoeveelheid versproducten in Frankrijk. De meest relevante stijgingen zijn echter gedaan door grote supermarkten zoals Grand Frais.

Kantar Worldpanel meldt ook dat het marktquotum, dat door Grand Frais werd geregistreerd, voor 2,8% uit versproducten bestaat. Dit betekent een groei van 0,3% in een jaar. 10,5% van de Franse gezinnen winkelt bij Grand Frais, waar er 21,6% van hun jaarlijkse aankopen aan vers fruit wordt gekocht (+ 1,4%). Het percentage van het jaarlijkse gemiddelde bezoek aan de Franse gespecialiseerde winkel is nu 8,4%, een groei van bijna 1%.

"De groei van Grand Frais is vooral te danken aan de marketing van de algemene distributie", benadrukte Sandrine Cayeaux van Kantar Worldpanel.


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer