Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco niet langer slechtst presterende retailer in VK

Als gevolg van de prijzenoorlog in Groot-BrittanniĆ« zijn volgens analisten van het Kantar Worldpanel de prijzen met 0,7% gedaald. Retailers als Aldi en Lidl hebben het aantal promotieartikelen vergroot, wat resulteerde in een besparing van 232 miljoen euro voor het publiek, dat inkopen deed voor de aankomende feestdagen.

"Goedkopere boodschappen zijn een vroeg kerstcadeau voor het winkelend publiek," zei Fraser McKevitt, hoofd van Kantar. Het marktaandeel van de Duitse discounters Lidl en Aldi bleef snel groeien tot 8,6% in de afgelopen maand.

De verkoop van Tesco zakte met 2,7% in de 12 weken tot en met 7 december, ook al was dit een verbetering ten opzichte van 3,7 vorige maand. Door deze minieme verbetering is niet Tesco de slechtst presterende supermarkt, maar Morrisons. De omzet van de Bradford-keten daalde met 3,2%, een vergelijkbare daling met vorige maand, ondanks de invoering van een klantenkaarten en kortingsbonnen.

Publicatiedatum: