Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Appelconsumenten richten zich op smaak

Chelan Fresh is gespecialiseerd in drie producten: Washington appelen, peren en kersen. Het bedrijf verpakt, verscheept en verhandelt Canadese appelen van een selecte groep kwalitatief hoogstaande, Canadese telers. "We verwerken ongeveer 175.000 dozen met biologische Ambrosia appelen en 35.000 dozen met Gala appelen die we verpakken en distribueren vanuit Chelan", zegt Marketing Director Mac Riggan.



Volgens Mac is de situatie op de appelenmarkt zo dat: "het aanbod momenteel de vraag overstijgt. Hierdoor, om onze producten succesvol te blijven verkopen, zijn we constant op zoek naar nieuwe markten en kanalen. Na 4 tot 5 jaar zeer positieve jaren is dit seizoen zwaarder dan voorheen. Maar we hebben dit verwacht en tot nu onze winsten terug geïnvesteerd in ons bedrijf. Ons voornaamste doel is om meer klanten aan te trekken. Daarom focussen we op nieuwe appelvarianten zoals de Ambrosia, de Rocket en de nieuwe Honeycrisp variant. Deze geven ons exclusiviteit en dat is een voordeel".

Consumenten richten zich nog steeds op de rode kleur van appelen, maar smaak wordt steeds belangrijker. "Europese consumenten kiezen appelen uit meer gericht op de smaak dan op de kleur. Ook in Amerika kopen klanten vaker de Honeycrisp variant. De Honeycrisp ziet er niet zeer aantrekkelijk uit, maar de smaak is uitzonderlijk goed", zegt Mac.

Chelan levert eigen geproduceerde kersen van de maanden juni tot eind augustus en geïmporteerde kersen uit Chili tussen november en januari. "Dit jaar hebben we onze import uit Chili vergroot: van 60.000 ton naar 100.000 ton. We verwachten dat onze verkoop zal stijgen", aldus Mac.


Voor meer informatie:
Mac Riggan
Chelan Fresh Marketing
macr@chelanfresh.com
www.chelanfresh.com

Publicatiedatum: