HelloFresh start landelijke versbezorging in het weekend

HelloFresh, de snelgroeiende online dienst die recepten en bijpassende ingrediënten aan huis bezorgt, bezorgt vanaf nu haar boxen landelijk met gekoeld transport gedurende het hele weekend bij haar klanten aan de deur. Het bedrijf kiest bewust voor bezorgmomenten die buiten kantoortijden vallen. HelloFresh loopt met haar logistiek voorop binnen de e-commercesector, omdat andere webshops en bestaande pakketdiensten deze mogelijkheid niet bieden of nog in de experimenteerfase zitten.

De HelloFresh Boxen met verse boodschappen kunnen online besteld worden en worden wekelijks gekoeld bezorgd in heel Nederland via een eigen fijnmazig distributienetwerk. Vanaf aankomend weekend is het ook mogelijk om de HelloFresh Box op zaterdag te ontvangen en hiermee heeft HelloFresh enkel bezorgmomenten die buiten de reguliere kantoortijden vallen. De reden hiervan is dat de bezorging gebaseerd is op de wensen van de klant. Zo kunnen klanten op de bezorgdag zelf ook een tijdsframe kiezen, waarin de box bij hen aan de deur bezorgd wordt.

De wens van de klant

De klant staat dus voorop bij de keuze van bezorgmomenten. "Onze klanten willen graag keuzevrijheid hebben in het moment dat de HelloFresh Box bezorgd wordt en willen zelf controle hebben over het bezorgmoment." zegt Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh in Nederland. "Voorwaarde voor een succesvol e-commercebedrijf is dat er naar de klant geluisterd wordt, in plaats van dat er gedacht wordt vanuit de processen. Anders dan bestaande bedrijven zoals PostNL, leveren wij niet op het moment dat het ons uitkomt, maar wanneer de klant het wil."

Over HelloFresh

HelloFresh is ruim twee en een half jaar geleden opgericht en biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en alle bijbehorende verse ingrediënten thuisbezorgd krijgen. HelloFresh is een pionier op het gebied van logistiek en introduceerde in februari als eerste webshop in Europa zondagbezorging. HelloFresh laat zien dat de markt van online boodschappen winstgevend te maken is. Onlangs ontving het bedrijf nog 50 miljoen dollar aan investeringen en maandelijks is er een flinke omzetgroei waarneembaar.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.