De Franse retailer Carrefour heeft de eerste Supeco-supermarkt in Roemenië geopend met een nieuw concept. Voor de helft discounterwinkel, voor de andere helft cash & carry.
Aangestuurd door Supeco Investment SRL, waarvan Carrefour de belangrijkste aandeelhouder is, zullen de nieuwe winkels waarschijnlijk snel expanderen in steden als Giurgiu, Targoviste en Slatina. De winkels volgen het model van Frankrijk en Spanje. Daar werd het nieuwe concept geïntroduceerd.
Feitelijk zijn de Supecowinkels hybrides tussen discounters als Lidl, Penny of XXL Mega Discount en cash & carry-winkels als Selgros en Metro, die zowel retailproducten als ook "alles" verkopen. Supeco gaat voor lage prijzen voor klanten met een focus op versheid. De winkels zijn gemiddeld 1.500-2.000 vierkante meter.
In Spanje hebben de Supecowinkels een basic uitstraling met de meeste nadruk op vlees, fruit en groente als hoofdproducten. Ook is het een winkel, speciaal ontworpen voor de behoeften van mensen in een tijd van financiële crisis, zeggen Spaanse media. Kijkend naar het uiterlijk leent de formule elementen van de Atacadao's cash & carrywinkels, die de Franse maatschappij uitbaat op de Braziliaanse markt.