Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Robin Bartels, Tozer Seeds: "Innovatie is sleutel tot onze sector"

"Internationale interesse voor Flower Sprout"

Tholen - Tozer Seeds is een familiebedrijf uit het Verenigd Koninkrijk en gespecialiseerd in het ontwikkelen van nieuwe rassen. Het is het grootste veredelingsbedrijf van groentenzaden in het Verenigd Koninkrijk en distribueert wereldwijd. In 2010 kwam Tozer Seeds met de Flower Sprout op de markt. Dit is een kruising tussen spruiten en boerenkool. Robin Bartels, de sales en marketingmanager van het bedrijf hield tijdens het European Vegetable Strategies een presentatie over dit nieuwe product dat in korte tijd zeer succesvol werd.



Introductie bij Marks&Spencer
Bartels gaf aan dat de introductie van de Flower Sprout bij de retailer Marks&Spencer was. "Daarna volgden Asda en Waitrose, die ook werden overtuigd door dit mooie product. In 2013 stond de Flower Sprout als derde bij de Fruit Logistica Innovation Award. Hierdoor kreeg het internationale aandacht en toonden veel andere landen interesse. Er moet natuurlijk wel voldoende volume zijn, maar dat groeit jaarlijks. In Europa wordt het concept momenteel al uitgerold, maar ook daarbuiten zijn er kansen. Met name uit de Verenigde Staten kwam enthousiasme, maar het zijn daar natuurlijk ook boerenkool-fans. Die groente is daar een superfood. Vooral bij kerst pieken de verkopen."

Hij legde uit dat innovatie hoog in het vaandel staat bij hun bedrijf. "We werken hierbij nauw samen met onze partners in de hele keten. Velen zien innovatie als een extra kostenpost, maar je investeert hiermee in de toekomst. Innovatie is de sleutel tot onze sector. Er is vraag naar nieuwe gezonde producten met een heerlijke smaak. Het duurt lang voordat iets nieuws is ontwikkeld, maar dat is het waard."

www.tozerseeds.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer