Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Limoneira start teelt roze citroenen met gestreepte schil

De Amerikaanse citrusproducen Limoneira Co., uit Santa Paula, Californië, is begonnen met het telen van een opvallende vrucht met een contrasterende gestreepte schil en lichtroze vruchtvlees. Het bedrijf krijgt positieve reacties van de foodservice- en retailbedrijven. "Er is momenteel een trend gaande: citrusspecialty's en nichemarkten zijn populair", aldus John Chamberlain, marketingdirecteur van Limoneira.

De bijzondere citrussoorten zijn goed voor ongeveer 10 procent van Limoneira's omzet. De roze citroen is de nieuwste citrussoort, die het bedrijf in jaren heeft geïntroduceerd. Hoewel roze citroenen al in 1931 werden ontdekt, is de vrucht niet zo populair geworden als de roze grapefruit. Beide bevatten lycopeen, de antioxidant die producten zoals tomaten hun rode kleur geven en sommige citrus een lichtroze tint. Terwijl de roze citroenen er ongewoon uitzien, smaakt de vrucht naar iets anders dan gele citroenen, zei Chamberlain. Een genmutatie zorgt voor de groene strepen op de schil.

Landelijk is de afzet van speciale citrussoorten het afgelopen seizoen in waarde gestegen, terwijl de normale citrus in waarde daalde. Zowel sinaasappelen, grapefruits als citroenen daalden tijdens het seizoen 2012-13 met dubbele cijfers, volgens het ministerie van Landbouw. De waarde van tangerines en mandarijnen steeg met 22 procent.

Limoneira zal aan het eind van het voorjaar of begin van de zomer de roze citroenen gaan verkopen. Consumenten kunnen het fruit nu via de bedrijfswebsite kopen voor $3,79 (€2,77) per zakje van drie of vier citroenen. Om de interesse in het roze fruit aan te wakkeren voor de feestdagen, is Limoneira bezig met een internationale marketingcampagne. Zo bestaat er een website met recepten en tips voor ander gebruik van de citroen (voor de schoonmaak, je gezondheid, schoonheid of decoratie), en staat de roze citroen op sociale media zoals Pinterest.

[email protected]
www.limoneira.com/

Source: therepublic.com
Publicatiedatum: