Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Marktaandeel Aldi in Britse supermarktsector bereikt hoogtepunt
Het marktaandeel van Aldi in de Britse supermarktsector heeft een nieuwe hoogtepunt bereikt van 3,8%. Vorig jaar was dit nog 3%. Edward Garner, directeur van Kantar Worldpanel, dat de cijfers bekend maakte, zegt: "Het groeipercentage van 31,7% is de zoveelste in de ononderbroken reeks van groeipercentages met dubbele cijfers sinds begin 2011."
"De retailer heeft zich goed weten te onderscheiden. Met zijn campagnes 'Like Brands Only Cheaper' en 'Swap and Save' promootte Aldi zijn competitieve prijzen. Ook discounter Lidl blijft groeien, ondanks dat het groeipercentage van 13,1% door de prestaties van Aldi wordt overschaduwd. Samen hebben de discounters momenteel een marktaandeel van 6,8% dat blijft groeien en sinds maart 2013 al boven dat van de Co-operative uitkomt."
De enige supermarkten die niet onder de groei van de discounters lijden zijn Sainsbury's en Waitrose, wiens marktaandeel met respectievelijk 3,7% en 7,6% steeg. De polarisatie van de supermarktsector gaan onverminderd door. Tesco, Asda en Morrisons bleven allemaal onder de gemiddelde groei van 3%. Het marktaandeel van Iceland bleef deze periode met 2% stabiel, ondanks een groeipercentage onder het gemiddelde. De positie van Iceland zal zich in de weken tot kerstmis waarschijnlijk versterken, dankzij de verkoop van ingevroren voedsel voor de feestdagen.
De inflatie van supermarkten blijft 4,2% voor de 12 weken tot 13 oktober. Dit is hoger dan de marktgroei van 3%. Huishoudens staan vermoedelijk meer onder druk om hun 'eigen inflatie' laag te houden door op zoek te gaan naar lagere prijzen.