Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Penny Markt is de meest geliefde Duitse discounter

Het Duitse instituut voor servicekwaliteit in Hamburg heeft in opdracht van de Duitse nieuwszender n-tv consumenten ondervraagd over de service, de productkwaliteit, het assortiment, de prijzen en de filiaalinrichting van levensmiddelendiscounters. Daarbij bleek dat meer dan 80 procent van de klanten tevreden of zeer tevreden is met het prijsniveau van de discounters. De productkwaliteit werd echter minder goed beoordeeld: slechts één vierde van de klanten gaf aan zeer tevreden te zijn met de productkwaliteit.
 
Daarbij overtuigen de vlees- en bakkerijproducten de consument het minst. Circa 43% van de ondervraagden is niet tevreden met de vleeskwaliteit. Bij de bakkerijproducten ligt dit percentage ongeveer even hoog. Groenten, fruit en zuivelproducten komen daarentegen beter uit de bus. Voor circa 84% van de ondervraagde consumenten is de afstand tot het filiaal een reden voor de keuze voor een discounter. Daarentegen noemt slechts circa 25% van de ondervraagden "goedkope prijzen" als reden.
 
Penny Markt kwam als meest geliefde discounter van 2013 uit de enquête naar voren. Het aantal consumenten dat aangaf tevreden te zijn met de prijzen van deze discounter lag op bijna 87%. Bovendien liet Penny Markt bij de levensmiddelkwaliteit en de inrichting van haar filialen de concurrenten achter zich. Op de tweede plaats eindigde Lidl. Qua prijzen kreeg deze discounter zelfs het hoogste tevredenheidspercentage. En ook qua service en productassortiment is Lidl in de ogen van de klanten beter dan de concurrentie. De sterke punten van de nummer drie, Aldi Süd, waren eveneens de prijzen en de filiaalinrichting. De totale klanttevredenheid kwam bij twee discounters uit op 'goed' en bij vier discounters uit op 'bevredigend'.
 
Publicatiedatum: