Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Franklin Ginus, Chiquita Nederland:

"Hoe komt het dat bananenconsumptie in Benelux lager is dan in omringende landen?"

In ScandinaviĆ« worden twee keer zoveel bananen gegeten als in de Benelux-landen. Dat schrijft Franklin Ginus, directeur van Chiquita Nederland in de nieuwsbrief Chiquitalk. Hij vraagt zich af waarom consumenten in de Benelux zo weinig bananen eten in vergelijking met de ons omringende landen. "We hebben het over obesitas, te weinig beweging en ongezond eten. Hoe kan het dan dat bananen niet populairder zijn? Meer bananen eten kan bijdragen aan een gezondere levensstijl en het brengt vele extra's. Je wordt er blij van, je gaat er beter van opletten en bananen zitten bovendien boordevol vitamines. Om dit bij de consument tussen de oren te krijgen, moet er een gedragsverandering plaatsvinden. De consument gaat alleen meer bananen eten als we de kennis over het product en de beschikbaarheid vergroten."


Franklin Ginus

In dezelfde nieuwsbrief geeft Chiquita aan een uitgebreide category management studie in Belgiƫ te hebben uitgevoerd om te ontdekken waar de groeikansen liggen. "Door deze studie ontdekten we dat 50% van de aankopen impulsaankopen zijn en dat de Belgische consument zelf zijn bananen wil selecteren. Belangrijke informatie die we hebben gebruikt om samen met de Belgische retailer Delhaize en met displayleverancier Tchai International een volledig nieuwe display te ontwikkelen. Uitgangspunten waren daarbij niet alleen het verhogen van de instore 'appetite appeal' van Chiquita bananen, maar ook verlaging van de derving."

"In augustus is de implementatie gestart bij 150 Delhaize supermarktfilialen. De bananen worden nu niet meer in dozen gepresenteerd, maar los op een zogenaamde 'golven'presentatie, die aansluit op de natuurlijke vorm van bananen. Voor de consument is een duidelijke productsigning aangegeven via schapdividers, die het vakkenvullers meteen makkelijker maken het schap te vullen. De volgende stap is de uitrol bij de zelfstandige Delhaize supermarkten. We hopen hiermee een positieve bijdrage te leveren aan de groei van de categorie en aan het verlagen van de derving."

Bron: Chiquitalk
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer