Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Google: mobiel productinformatie zoeken het populairst

Consumenten zoeken op hun mobiel het liefst naar informatie over producten en diensten nog vaker dan informatie over horeca of reizen. Veertig procent van de Nederlanders gebruikt zijn mobieltje dagelijks om iets op te zoeken.

Dit staat te vandaag te lezen op de website van Emerce. Uit onderzoek van afgelopen voorjaar naar hoe de consument zijn mobieltje gebruikt mag het geen verrassing heten dat het mobiele kanaal steeds populairder wordt. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Google als onderdeel van een jaarlijkse internationale verkenning.

Consumenten verrichten onderzoek

Zoeken naar informatie. En dat is niet alleen thuis of onderweg, maar ook tijdens het werk, winkelen, wachten en eetafspraakjes. Bijna de helft van de duizend ondervraagde Nederlanders zegt inmiddels dagelijks zijn telefoon te gebruiken om iets op te zoeken. De populairste categorieën: productinformatie (58%), horeca (38%) en reizen (36%).

Producten kopen in de winkel of online?

Onderzoek dat op de smartphone begint, leidt tot aankopen via diverse kanalen. De infographic op Emerce naar het mobiele gebruik laat zien dat na onderzoek op de smartphone 26 % van de consumenten besluit tot een online aankoop. Zeventien procent van de consumenten koopt het product in de winkel.

Voor alle retailers met een website geeft dat stof tot nadenken. De juiste productinformatie is onontbeerlijk. Maandag kunt u op onze site lezen wat de ontwikkelingen op dit terrein zijn.


Bron: GS1 Nederland

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer