Dit staat te vandaag te lezen op de website van Emerce. Uit onderzoek van afgelopen voorjaar naar hoe de consument zijn mobieltje gebruikt mag het geen verrassing heten dat het mobiele kanaal steeds populairder wordt. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Google als onderdeel van een jaarlijkse internationale verkenning.
Consumenten verrichten onderzoek
Zoeken naar informatie. En dat is niet alleen thuis of onderweg, maar ook tijdens het werk, winkelen, wachten en eetafspraakjes. Bijna de helft van de duizend ondervraagde Nederlanders zegt inmiddels dagelijks zijn telefoon te gebruiken om iets op te zoeken. De populairste categorieën: productinformatie (58%), horeca (38%) en reizen (36%).Producten kopen in de winkel of online?
Onderzoek dat op de smartphone begint, leidt tot aankopen via diverse kanalen. De infographic op Emerce naar het mobiele gebruik laat zien dat na onderzoek op de smartphone 26 % van de consumenten besluit tot een online aankoop. Zeventien procent van de consumenten koopt het product in de winkel.Voor alle retailers met een website geeft dat stof tot nadenken. De juiste productinformatie is onontbeerlijk. Maandag kunt u op onze site lezen wat de ontwikkelingen op dit terrein zijn.
Bron: GS1 Nederland