Grupo AGF bezit ongeveer 1800 hectare in elf provincies aan de Middellandse Zee, voornamelijk in de open velden en kassen van Almeria, Granada, Alicante, Valencia, Tarragona, Balearen en Huesca. Productie in Senegal stelt de onderneming in staat ook buiten het seizoen, van februari tot oktober, markten van consistente kwaliteit te voorzien.
Met het Fashion label introduceerde Grupo AGF de zwarte pitloze watermeloen in Europa en zette daarmee een opmerkelijke pitloze trend in gang. Gewone meloenen hebben maar liefst 60% marktaandeel moeten prijsgeven aan de pitloze variant. "Pitloze watermeloenen gaan gewone meloenen op den duur helemaal vervangen," stelt Enrique Moreno zelfs.
60% van alle Fashion-watermeloenen worden verkocht in Spanje en de resterende 40% worden voornamelijk geëxporteerd naar Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Engeland, Ierland, Scandinavië en Italië. "Op dit moment beletten de omstandigheden tijdens vervoer ons de toegang tot verder gelegen markten, hoewel Grupo Fashion werkt aan nieuwe projecten op dit gebied," legt Moreno uit.
IceBox, een nieuw concept voor kleine huishoudens
Om aan nieuwe consumptiegewoonten tegemoet te komen, kwam Grupo AGF onlangs met de IceBox, een kleinere watermeloen, met kalibers tussen de 6 en 7 (2 kg-2.5 kg), gekenmerkt door een uniforme zoetheid en licht verteerbare micropitjes.
Meer informatie:
Grupo AGF
Edificio de la Alcoholera
Pol.Ind. La Azucarera
04770 Adra, Almeria. Spain
T: +34 699136452
www.grupoagf.es
info@grupoagf.es