Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nunhems op Fruit Logistica 2009

Intense-tomaten en Magenta-meloenen: Handige en smaakvolle oplossingen voor vakmensen in de voedselbranche

Groenterassen die toegevoegde waarde hebben voor alle partners in de keten, zijn het middelpunt van Nunhem’s stand A-05 in hal 1.2 op de Fruit Logistica in Berlijn van 4-6 februari 2009. Met het thema ‘Succes smaakt samen beter’, presenteert het bedrijf innovatieve producten en concepten die in nauw overleg met klanten en partners zijn ontwikkeld om tegemoet te komen aan de huidige diverse vraag. Met Intense, ’s werelds eerste tomaat die niet lekt en Magenta, de cantaloupe meloen met een uitstekende smaak en onderscheidende gekleurde binnenkant, biedt Nunhems twee topproducten die voordelen bieden voor telers, de verwerkingsindustrie, supermarkten, voedselproducenten en consumenten.

“De groenten van vandaag in dobbelstenen en schijven,” zegt Paco González, Nunhems Global Head van Downstream Management. De trend van fresh-cut oplosssingen en gemak vereist zaadrassen met toegevoegde kwaliteit: uitstekende fresh-cut eigenschappen, jaarrond levering en een hoge kwaliteit tijdens verwerking, transport, verpakking en opslag. Nunhems ziet enorm potentieel in samenwerking met partners in de groenteketen. Samen maken we producten die zijn afgestemd op de behoeften van klanten en vakmensen in de voedselbranche.”

Nunhems Intense, winnaar van de Fruit Logistica Innovatie Award 2008, is de ideale tomaat voor fresh-cut toepassingen en andere toepassingen zoals in salades, sandwiches, hamburgers en pizza’s. Sinds de introductie in 2007 is de productie twintig keer vermenigvuldigd. Het vaste vlees van de tomaat garandeert wat tot nu toe onmogelijk leek: voorgesneden tomaten die hun vorm en versheid een aantal dagen behouden. Intense verliest slechts 7 procent van zijn gewicht in 10 dagen – bijna de helft van het verlies van standaard tomatenrassen in dezelfde periode. Door de ovale vorm zijn een groot aantal gelijke schijven per tomaat mogelijk en de dieprode kleur zorgt voor een aantrekkelijk uiterlijk.

Binnen het meloenen segment is de Nunhems Magenta lijn, met zijn duidelijke ronde vorm, onderscheidende vleeskleur en kleine zaadkern, ideaal voor fresh-cut toepassingen alsook voor het hele product. Het resultaat van de hoge kwaliteit van Magenta meloenen, is een constante groei van het marktaandeel in de cantaloupe categorie, met een productie van meer dan 100.000 ton Magenta fruit in 2008. Hiermee heeft Magenta in dit segment een leidende positie in de Europese markt. Magenta meloenen zijn heel geschikt voor de teelt indiverse regio’s – zoals Zuid-Amerika, Afrika en Europa – en beschikbaar voor consumenten het hele jaar door.

Nunhems zal zijn laatste ontwikkelingen voor de fresh-cut sector ook presenteren op het Freshconex Congres op 3 februari. Naast Nunhems deelname aan de Fruit Logistica (A-05, Hall 1.2), zal Bayer CropScience het Food Chain Partnership concept laten zien op stand C-14, Hal 20.

Het groentezaadbedrijf van Bayer CropScience opereert onder de naam Nunhems. Nunhems is een wereldwijde specialist in groentezaden en aanbieder van innovatieve producten, concepten en expertise met toegevoegde waarde voor de professionele tuinbouw en groenteketens. Het productenpakket omvat leidende rassen en merken in gewassen als prei, ui, wortel, meloen, komkommer, tomaat, watermeloen, sla, paprika en witlof. Met een omzet van EUR 208 miljoen in 2007 en een assortiment van 28 groentegewassen en ruim 2.500 rassen behoort Nunhems tot de vier leidende groentezaadbedrijven in de wereld. Met meer dan 1.300 medewerkers is Nunhems in alle belangrijke productiegebieden in de wereld aanwezig.

Bayer CropScience AG dochterbedrijf van Bayer AG met een jaaromzet van ongeveer 5,8 miljard Euro in 2007, behoort tot ‘s werelds leidende, innovatieve crop science-bedrijven op het gebied van gewasbescherming in de land- en tuinbouw en daarbuiten, pestbeheersing buiten de landbouw en in zaad- en plantenbiotechnologie. Het bedrijf biedt een uitstekende portfolio aan producten en intensieve serviceondersteuning voor moderne, duurzame, agrarische en niet-agrarische toepassingen. Bayer CropScience heeft wereldwijd rond 17.800 mensen in dienst en is vertegenwoordigd in meer dan 120 landen. 
Publicatiedatum: