Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Door lancering van The Blend

Champignonverkoop bij Doc's Food Stores met 60% gestegen

De supermarktketen Doc's Food Stores, die als Country Mart, JB's Market en Apple Market optreedt, introduceerde het succesvolle Blend model van de Mushroom Council in hun delicatesse-, vlees- en productafdelingen in alle supermarkten. Sindsdien is de verkoop bij alle drie de afdelingen gestegen. Bij de Blend methode worden er fijngehakte champignons in proteïnen zoals biefstuk, kalkoen, lamsvlees of varkensvlees gemixt. Vervolgens worden er hamburgers, gehaktbrood, gehaktballen, taco's en chili con carne van gemaakt. Consumenten verlagen hierdoor hun inname van vetten, sodium, cholesterol en calorieën, terwijl ze dezelfde hoeveelheid eten als normaal. 

Bart Minor, directeur van de Mushroom Council: "De resultaten van The Blend overstijgen onze verwachtingen. Doc's heeft de lancering en de promotie van The Blend uitstekend gedaan door het vlees te laten proeven, recepten uit te delen en de producten te promoten. Ze hebben verzekerd dat hun klanten genoeg weten van de voordelen van The Bend."




Tijdens de promotie maakte Doc's reclame voor de verse Blend Mushroom Burgers en Blend Meatloaf in hun nieuwsbrief Weekly Summertime Savings. "How to Prepare The Blend at Home" werd ook uitgelicht. De supermarktketen liet ook Blended Turkey Tacos en Blended Chili aan hun klanten proeven. Daarnaast steunde de supermarkt het initiatief met lokale en handel PR. De lancering was zo succesvol, dat consumenten speciaal naar de winkel kwamen voor de Blend producten.

De resultaten van de promotie toonden aan dat mensen aangemoedigd werden om The Blend te proberen en thuis te bereiden. De verkoop van verse champignons steeg met 60% bij de productafdeling. De vleesafdeling zag een toename van 12% bij de verkoop van hun hamburgers. De deli-afdeling zag bij de verkoop van hun gehaktbrood een toename van 10%. 

Danny Williams, hoofd Produce Marketing van Doc's Food Stores in Bixby: "We zijn opgetogen over de verkoopresultaten van The Blend lancering in onze winkels. Onze klanten vinden ons Blend gehaktbrood en vlees lekker, dus we hebben besloten om deze producten in ons vaste assortiment op te nemen." 

Vanwege het succes van het programma, blijft de productafdeling The Blend verkopen. Via POS-materialen zullen de klanten geïnformeerd blijven. De vleesafdeling blijft Blendvlees verkopen en de deli-afdeling zal ook The Blend blijven aanbieden. De Council dicht het succes van de promotie deels toe aan het welomschreven strategische plan. Vanaf het begin had Doc's specifieke doelen die ze wilden bereiken. Doc's had ook al een programma na de lancering voorgesteld. De supermarktketen stimuleerde werknemers om gefocust te blijven op de doelen van de Blendverkoop. 

Contact:
Bart Minor
President & CEO 
The Mushroom Council
Tel: (650) 632-4250
Publicatiedatum: