Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Greenyard neemt zuivelvrije ijsproducent over

Greenyard kondigt aan dat ze het Belgische Crème de la Crème heeft overgenomen. Een food tech expert, gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren en verkopen van ijsproducten (gelato) en diepvriesdesserts, met een duidelijke focus op de pure-plant categorie.

Francis Kint, CEO Greenyard: "We zijn blij om het Crème de la Crème team op te nemen in de Greenyard familie en onze kennis en productiecapaciteit van pure-plant ijs, hier in België, verder te versterken. We zijn ervan overtuigd dat de vraag naar lekkere, gezonde, pure-plant snack- en dessertproducten zal blijven groeien. Daarbij past het bedrijf naadloos binnen onze Europese logistieke keten in de diepvriescategorie en kan ze mee de vruchten plukken van onze wereldwijde toegang tot de grootste retailers."

Rik Zweegers, CEO Crème de la Crème: "Ik ben blij dat het bedrijf dat Ann-Catherine Nulens en ik 25 jaar geleden hebben opgericht, verder zal groeien binnen de Greenyard Groep, mede dankzij haar wereldwijde toegang tot de markt. Ook wij merkten al langer de groeiende vraag naar pure-plant ijs op. Nu kunnen we met Greenyard de wereld van diepvriessnacks verder omvormen en meerwaarde creëren voor zowel retailers als consumenten die steeds vaker op zoek zijn naar smaakvolle en gezonde opties in de categorie."

De diepvriessnacks-categorie is een groeiende markt, met een verwacht jaarlijks samengesteld groeipercentage (CAGR) van 6,2%1 tussen nu en 2030. De groeiende frequentie van lactose-intolerantie en glutenvrije diëten zal de groei van producten die hier een oplossing op bieden verder stimuleren, en zal dan ook één van de belangrijkste drijfveren zijn voor de groei binnen deze markt. Daarenboven heeft de categorie een erg interessant margeprofiel.

Voor meer informatie:
Greenyard
info@greenyard.group
www.greenyard.group

Publicatiedatum: