Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Oliver Boutwood, Isle of Ely Produce:
"Groeikansen voor bewerkte aardappelproducten buiten het VK"
Het Britse bedrijf Isle of Ely staat van oudsher bekend om zijn bewerkte aardappelproducten voor de foodservice- en fish and chip-sector. Inmiddels begeeft het bedrijf zich ook op de markt voor verse gewassen aardappelen. "We hebben een nieuwe faciliteit in gebruik genomen waar wij aardappelen wassen voor de groothandel, catering en export," legt commercieel directeur Oliver Boutwood uit. "Onder het Oliver merk vermarkten wij onze verpakte bak- en salade-aardappelen."
"Dit is overigens niets nieuws, veel mensen doen dit al. Nu ons bedrijf groeit, denken we echter dat het belangrijk is om nieuwe categorieƫn te ontwikkelen om zo waarde aan onze aardappelen toe te voegen. Onze klanten vragen ons nu specifiek om deze producten."
Isle of Ely Produce was voor het eerst aanwezig in Berlijn: Oliver Boutwood en Amanda Waterfield.
Isle of Ely koopt het overgrote deel van zijn aardappelen in het Verenigd Koninkrijk in, maar importeert ook wel uit Frankrijk, Israƫl en Spanje. "We proberen exportmarkten in Noord-Europa en het Verre en Midden-Oosten te ontwikkelen, zoals in Dubai en Singapore. We zien namelijk kansen voor onze producten buiten het Verenigd Koninkrijk."
Nieuwe kans: export Het Verenigd Koninkrijk is van origine geen grote AGF-exporteur maar Oliver ziet in Brexit een exportmogelijkheid. "Iedereen maakt zich zorgen over wat er gaat gebeuren maar wij zien het als een nieuwe kans. Veel van onze klanten kopen in andere Europese landen in, dus de omschakeling naar import uit het Verenigd Koninkrijk is voor hen niet zo'n grote verandering."
De export zal gericht zijn op de foodservicesector en restaurants. Oliver legt uit dat hij aardappelen graag een comeback ziet maken aangezien het koolhydraatrijke product de laatste tijd soms negatief in het nieuws is. "Met ons Oliver merk willen we koks leren de juiste aardappelrassen voor hun gerechten te kiezen. Voor een gepofte aardappel gebruikt men een kruimige aardappel en ook bij gebakken aardappelen is de juiste smaak van belang. We willen dat de consument van de aardappelen geniet en deze vaker gaat eten."
"Het is niets nieuws. We richten ons op een nieuwe generatie koks en drukken hen op het hart om eens vaker voor aardappelen te kiezen. Het is zo'n veelzijdig en belangrijk product."