Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Zo worden deze groenten toegankelijker voor foodservice"

Ardo introduceert Vergeten groentenmix

Tholen - Diepvriesgroentenproducent Ardo besteed heel wat aandacht aan het ontwikkelen van nieuwe producten. Zo presenteerden zij tijdens de Horeca Expo onder andere de 'Vergeten groentenmix'. Hiermee wonnen ze de Innovation Award Food & Beverages 2012. De vergeten groentenmix bevat zes lokaal geteelde groenten: aardpeer, pastinaak, knolselderie, pompoen, wortel en rode ui. Volgens Heidi Goovaerts, de Group Marketing en Innovation Director spreekt deze groentenmix de klanten aan. "Het is een unieke combinatie van groenten die volledig op elkaar zijn afgestemd qua kleur en smaak. Zo worden deze, nog niet zo bekende, producten toegankelijker voor de foodservice. De mix kwam net voor de zomer tot stand dankzij een project met de leerlingen van de afdeling grootkeuken van hotelschool Ter Groene Poorte in Brugge."


Groentenburger

Ook in de aandacht dit jaar stond de groentenburger. "Deze hebben we vorig jaar geïntroduceerd, maar dit keer in een groter formaat. De burger was eerst kleiner en zag je amper meer op het broodje liggen. Daarom hebben we hem groter gemaakt. De groentenburger bevat voornamelijk prei en wortel. Het is een gezond alternatief voor een 'gewone' snack. Met het uiterlijk van een hamburger zijn kinderen sneller te overtuigen en leren ze op een leuke manier groenten eten."




Culinaire adviseurs

Heidi geeft aan dat horeca een zeer belangrijke afnemer is voor Ardo. "We investeren veel in deze doelgroep. Zo werken we met eigen culinaire adviseurs die koks begeleiden bij het gebruik. Luisteren en helpen is bij deze afnemers essentieel. Daarnaast merken steeds meer horeca-ondernemers dat ze door het gebruik van diepvriesgroenten veel kosten besparen. In de horeca is men altijd op zoek naar oplossingen voor de stijgende kosten van personeel en handarbeid die daarmee samenhangt. Diepvriesgroenten zijn hier een mooi alternatief voor. Ik verwacht wel dat onze producten wel altijd op blijven boksen tegen vers. Daarom blijven we herhalen dat diepvriesgroenten ook vers worden ingevroren."


Heidi Goovaerts (rechts) samen met de professionele kok Peter De Wandel in de stand tijdens Horeca Expo

Voor meer informatie:
Heidi Goovaerts
Ardo
Wezestraat 61
8850 - Ardooie - België
Tel: +32 - 51310621
Fax: +32 - 51305997
www.ardo.com