Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met groente verrijkte pannenkoekenmix wint Europese voedselontwerpprijs

Het studententeam Panggies van HBO-instelling Van Hall Larenstein heeft de prijs voor de beste communicatiestrategie in de wacht gesleept tijdens de Europese voedselontwerpwedstrijd Ecotrophelia. Zij richten zich in hun communicatie zowel op de kinderen als de ouders en weten beide groepen warm te maken voor hun met groente verrijkte pannenkoekenmix.

Meer groente op het bord
Aan de Europese finale tijdens SIAL in Parijs deden 17 teams deel, uit net zoveel landen. Het team Panggies van Van Hall Larenstein was namens Nederland deelnemer. Eerder wist het team de Nederlandse voorronde al overtuigend te winnen. Panggies heeft een met groente verrijkte pannenkoekenmix ontwikkeld: “Kinderen eten veel te weinig groenten. Door gedroogde groente te verwerken in pannenkoeken willen we de consumptie verhogen. Praktijktesten wijzen uit dat kinderen er dol op zijn. En de ouders ook: het is niet alleen lekker, gezond en duurzaam, je kunt met Panggies ook nog eens verrassend snel een verantwoorde maaltijd op tafel zetten.”

Slimme communicatie
De Ecotrophelia is een jaarlijkse Europese competitie tussen studententeams van hogescholen en universiteiten. Opdracht is om een nieuw voedingsproduct te ontwikkelen dat gezond is en duurzaam wordt geproduceerd. Ook moeten de teams een marktintroductiestrategie ontwikkelen en de economische perspectieven van hun product aantonen.

Het team wist met het concept de prijs voor de beste communicatiestrategie te winnen. In de communicatie worden de kinderen aangesproken op het aspect lekker, terwijl de ouders ook op de aspecten gemak en verantwoord worden aangesproken. Daarnaast heeft het team een slimme strategie om beide doelgroepen te bereiken, zowel online als offline. Zo zetten ze voor de ouders vol in op social media, en weten ze de kinderen te bereiken op hotspots als kinderdagverblijven.

Bedrijfsleven haakt aan in 2019
Kees de Gooijer, directeur TKI Agri & Food en initiatiefnemer van de Nederlandse voorronde, is blij met de Nederlandse prijs: “Het team deed het geweldig op het podium. Het enthousiasme spatte ervan af en de teamleden wisten hun concept heel goed over de bühne te brengen.” Ook in 2019 wordt de wedstrijd weer gehouden. De Gooijer: “We gaan vanaf volgend jaar, in samenwerking met het FNLI, het bedrijfsleven meer betrekken bij de wedstrijd. Zo worden er vanuit het bedrijfsleven coaches gekoppeld aan de teams en kan een team eventueel steun krijgen bij de uitrol van hun productidee.”

Bron: TKI Agri & Food

Publicatiedatum: