Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Nieuwe verse saladepakket voor de foodservice

Hoewel verse saladepakketten in de retail al een hele tijd verkrijgbaar zijn, gaat een bedrijf uit Californië nu een stapje verder door de eerste verse gesneden salade voor de foodservice branche op de markt te brengen. 

GreenGate Fresh uit Salinas introduceert samen met haar verkoopteam Fresh Avenue het eerste verse koolsla-pakket voor de foodservice branche. "Het koolsla-pakket was de eerste van de lijn verse slapakketten die ik zo'n twintig jaar geleden mede op de markt heb gebracht," vertelt Mark Vaughan van Fresh Avenue. De pakketten, die groenten, een dressing en overige ingrediënten bevatten, worden nu ook aangeboden aan foodservicebedrijven, zoals saladebars en andere horecagelegenheden. 



Constante kwaliteit belangrijk
Het aantrekkelijke van dit pakket is de constante kwaliteit," vervolgt Vaughan. "Het is een basispakket dat het probleem van kwaliteitsverschil tussen horecavestigingen oplost. Dit is iets waar sommige horecaketens mee kampen omdat hun medewerkers de recepten anders bereiden. Deze kit is dan ook bedoeld om de continuïteit te bevorderen. Medewerkers hoeven de zakken alleen maar te legen en de ingrediënten volgens de aanwijzingen te mengen. Het resultaat is een product dat geweldig smaakt omdat het vers is en een consistente smaak heeft. De toeleveringsketen wordt bovendien vereenvoudigd omdat alle benodigdheden samen aangeboden worden."
 
De behoefte aan vers
Het product is ook aantrekkelijk voor foodserviceklanten die behoefte hebben aan een verser product. "Vaak bevat kant-en-klaar bereide koolsla veel conserveermiddelen en deze beïnvloeden de smaak van het product,' legt Jamie Shipley van Fresh Avenue uit. "Bij ons saladepakket is hiervan geen sprake, het is echt een vers product."

Wat betreft de smaak heeft het wel wat tijd gekost voordat we de juiste formule hadden gevonden om een product te creëren dat bij alle bevolkingsgroepen en in verschillende regio's in de smaak valt. We wilden een product dat niet specifiek aan één regio gebonden was maar dat een breed publiek aan zou spreken. De koolsla is zoet met een klein zuur accent en heeft geen overheersende smaak," vertelt Vaughan. 

Het product, dat al drie maanden bij een aantal delicatessenzaken verkocht wordt, zal deze week landelijk uitgerold worden. De verse ingrediënten voor het saladepakket worden voornamelijk aan de westkust ingekocht en door GreenGate Fresh verwerkt. "Kool en wortel vormen de basisingrediënten van koolsla en de aanvoer van deze groenten is sterk en stabiel," aldus Vaughan.



Voor meer informatie:
Mark Vaughan
Fresh Avenue
Tel: + 1-888-FRESH40
mark.vaughan@freshavenue.com
www.freshavenue.com

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018