Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Na succesvolle BackIt- crowdfunding campagne

Luchtgedroogde groenten- en fruitchips

Dit jaar zal er een nieuwe lijn luchtgedroogde groenten- en fruitchips op de Britse markt komen, nadat producent Nim's via een crowdfundingplatform een recordbedrag bijeen heeft weten te brengen.



Onderneemster Nimisha Raja heeft grote plannen om het merk Nim's Fruit&Veg Crisps uit te rollen naar bekende retailketens en 5000 Britse scholen nadat zij via de Tesco 'BackIt' crowdfundingcampagne Ä26.540 bijeen wist te brengen. De middelen zullen meteen gebruikt worden voor de ontwikkeling van speciale kinderverpakkingen om vakbeurzen bij te wonen en voor de kick-start van een grootschalige PR- en marketingcampagne.



Van een deel van het bedrag zal een parttime verkoper ingehuurd worden, die verantwoordelijk zal zijn voor de contacten met potentiŽle leveranciers en voor de promotie van de eerste vier producten: appel, wortel, courgette en peer.
"We wisten dat ons streefbedrag van ruim Ä25.000 aan de hoge kant was maar toch hadden we dit nodig om onze 'Kids Range' op de markt te kunnen introduceren," vertelt Nimisha die haar bedrijf in 2014 oprichtte.



"Het feit dat we zelfs meer geld binnen hebben gekregen, bewijst dat er in de dit land behoefte is aan gezonde snacks, die er aantrekkelijk uitzien, heerlijk smaken en boordevol vitaminen zitten. We zijn Tesco dankbaar voor de samenwerking en de bijdrage die de keten geleverd heeft aan ons productaanbod. We hopen dat onze producten binnenkort bij Tesco in de schappen zullen liggen," aldus Nimisha.



Nim's groenten- en fruitchips zijn vetarm en bevatten geen gluten en zuivel. De chips worden exclusief vervaardigd in een BRC-erkende faciliteit met een productiecapaciteit van 12 miljoen zakken per jaar. Er is veel aandacht geschonken aan de aantrekkelijke verpakking, die voorzien is van een duidelijke en eenvoudige ingrediŽntenlijst. Op de zak is het '1 out of 5' -keurmerk van het Britse ministerie van Volksgezondheid afgebeeld, wat betekent dat het product bijdraagt aan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit.

"Ik voer momenteel onderhandelingen met een grote retailer om grootverpakkingen Nim's op de markt te brengen en met een distributeur om ons product op 5.000 scholen te introduceren. Dit zou een goede eerste aanzet zijn naar onze doelstelling om tussen de 300.000 tot 500.000 verpakkingen te produceren in 2017." Katie Hewitt, new business manager van Tesco's 'BackIt', geeft aan zeer blij te zijn met het succes van de actie. "We hebben nog nooit zoveel geld bij elkaar weten te brengen via het BackIt platform. Het is goed dat Nim's op deze manier de kans krijgt zijn Kids Range op de markt te brengen zodat Britse kinderen kunnen genieten van een gezonde snack."

Het Nim's Fruit Crisps assortiment bestaat in totaal uit acht verschillende smaken, waaronder biet, pastinaak, ananas, paprika en courgette.

russ@cucumberpr.co.uk
www.nimsfruitcrisps.com

Publicatiedatum: 25-1-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: