Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Daan Vetters, JUST:

"Versgesneden fruit van JUST enthousiast ontvangen op festivals"

Tholen - Begin dit jaar introduceerde Hessing het concept 'JUST'. Daan Vetters, Business Developer van JUST vertelt dat het versgesneden fruit vanaf het begin zeer enthousiast is ontvangen in België, Nederland en andere Europese landen. "We hebben ook een speciale JUST Fruit Bar-bus waarmee we op festivals staan. We gebruikten de bus voor het eerst tijdens Pinkpop, en dat was een succes."

 

Festivals
Met het team stonden ze in de speciale JUST-bus en verkochten gesneden fruit, sap en smoothies op het festival. "We boden een heel gamma aan van watermeloen-parten tot grote shakers met fruitsalades. Een deel daarvan werd vers ter plaatse gesneden, maar we verkochten ook kant-en-klare portieverpakkingen zoals de verse appelschijfjes en ananassticks. Tijdens Pinkpop was het mooi weer en we hadden een prachtlocatie gekregen van de organisatie. Door de grote vraag moest er tot het laatste moment zelfs nog fruit worden bij gesneden. Er stonden soms rijen met 100 man te wachten."

Na het succes van Pinkpop volgde ook Werchter Classic afgelopen weekend. "Ook zijn we aanstaand weekend aanwezig op Rock Werchter en het weekend erop staan we in Veghel op Fabriek Magnifique. Als seizoenafsluiter vind je ons op Pukkelpop in Hasselt. Naast festivals zullen we de JUST-bus dus ook op andere evenementen gaan inzetten. De meesten verkopen fastfood tijdens dat soort feesten, maar je merkt toch dat er een stijgende vraag is naar een gezonde hap. Soms zijn er wel andere aanbieders van fruit, maar dat is alleen maar goed, we hebben hetzelfde doel. Wij onderscheiden ons met een mooie presentatie, merk en verpakking."



Retail en Foodservice

JUST ligt momenteel in de schappen van diverse Nederlandse en Belgische retailers. Daarnaast vind je JUST in de voornaamste petrol highway stations in België en ook foodservice is een doelgroep, met name hotels en catering. Je vindt de Just producten onder andere bij KLM en McDonald's. "Het volume blijft gelukkig stijgen. In het begin leverden we met name in België en Nederland, maar nu ook al in Portugal, Tsjechië en Slowakije. Daar werken we samen met geselecteerde partners."



Hardlopers: meloen, appel, ananas
Volgens Daan ligt de focus momenteel op uitbreiding van de naamsbekendheid en gesneden fruit als productcategorie te doen groeien. "Onze intentie is niet om de zotste combinaties te maken met de meest exotische fruitsoorten, maar het is veel interessanter om nu ons gamma aantrekkelijk te maken. Eerst de basis toegankelijker maken, zodat gesneden fruit minder niche wordt. Daarna kunnen we het aanbod uitbreiden met specialiteiten. Het is trouwens al heel iets bijzonders, want bij gesneden fruit denken mensen nog al te vaak aan fruit op sap. Wij leveren het 'droog', veel lekkerder en zonder toevoegingen. Natuurlijk is het verpakt in handige portieverpakkingen. De drie hardlopers zijn meloen, appel en ananas. Momenteel met het Spaanse meloenenseizoen loopt het helemaal top."

Voor meer informatie:
Daan Vetters
Tel: +32 486 42 30 72
daanvetters@hessingfruit.com