Kaptein Iglo opent deuren op maandag 19 mei
Of het nu gaat om spinazie à la crème of vissticks, bijna iedere consument kent de producten van levensmiddelenproducent Iglo. Om maar te zwijgen over Kapitein Iglo, de witbebaarde kapitein die consumenten vanaf de visstickverpakkingen vriendelijk toelacht. Behalve de grote merkbekendheid gooit het bedrijf binnen de foodsector ook hoge ogen vanwege ketenoptimalisatie. De volledige productieketen van diepvriesgroenten heeft Iglo in eigen beheer: vanaf de oogst tot in de supermarkt. Op maandag 19 mei tussen 11.00 en 17.30 uur kunnen Nederlandse en Duitse ondernemers uit de foodsector met eigen ogen bekijken hoe deze productieketen tot stand komt.
Vanaf de akker tot in het diepvriesmagazijn
Gedurende het bezoek vinden er presentaties plaats over de fabriek en over het landbouwbedrijf van Iglo. De Duitse en Nederlandse deelnemers krijgen tijdens een rondleiding uitgebreid inzicht in de weg die Iglo-producten afleggen, vanaf de akker tot in het diepvriesmagazijn. In een interactieve workshop gaat mevrouw Ute-Bärbel Rangnick van fabur Fachberatung uitvoerig in op de ins en outs van ketendistributie en gebruikt hierbij diverse praktijkvoorbeelden. De bijeenkomst biedt de deelnemers een uitgelezen kans om nieuwe zakelijke contacten te leggen met potentiële partners uit het buurland.
Online aanmelden
Meer informatie over het programma en de sprekers staat online op www.2connectbusiness.nl. Geïnteresseerden kunnen zich hier ook aanmelden of een mail sturen naar veranstaltung@2connectbusiness.de.