Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amerikaanse angst voor E-coli verhoogt vraag naar kassla

Doordat de lokale vollegrondsteelt van sla een druk legt op kastelers, verschuift de vraag en de recente angst voor waar de sla vandaan komt maakt het verschil.

"Sla ziet een zekere balans tussen vraag en aanbod," zegt John Bonner van Great Lakes Growers in Burton, Ohio. Great Lakes werkt op een terrein van 69.000 m2 waar het 3,2 miljoen items per jaar teelt.

Bonner wijst naar de recente uitbraak van E-coli in bindsla, waardoor bijna 200 mensen ziek werden en 5 overleden tijdens de uitbraak die meer dan 2 maanden duurde en die z'n effect op de verkopen van Great Lakes had.



"Het heeft de verkoop zeker doen stijgen. Elke keer wanneer het gebeurt zien wij een verhoging in de verkoop," zegt Bonner. "Wanneer het gebeurt, dan is er een tekort. Maar elke keer wanneer het gebeurt is er een stijging en na verloop van tijd zien de mensen de waarde van producten in die in een gecontroleerde ruimte geteeld worden."

Lokale druk
Tegelijkertijd ziet Great Lakes de seizoensverandering in de vraag. "De lokale vollegrondsteelt komt binnen en die neemt een grote hap uit de markt. Wij zijn lokaal jaarrond voor Midwest," zegt hij. "Maar het lokale spul komt binnen met een lagere prijs, wat we in de zomer zien. We zien ook een piek in de vraag van restaurants."



Dit alles houdt de prijs voor kassla relatief constant. "Ik denkt dat er een stijging in het aanbod op de markt is, maar dat er ook een stijging naar de vraag is. Het loopt dus in de pas. We gaan door alle teelt die we kunnen produceren," zegt Bonner.

Naar de toekomst kijkend zal de vraag wel weer verschuiven nu de consument de vakantieperiode ingaat. "Het is de periode waarin de consument met vakantie gaat. Wij zitten in Midwest, dus mensen komen hier niet echt om hun vakantie door te brengen en we hebben er geen voordeel van," zegt hij. "Maar nu mensen vaker buiten de deur eten, maakt dat weer veel goed."

Voor meer informatie:
John Bonner
Great Lakes Growers
Tel: +1 (440) 834-0032
bonnerj@greatlakesgrowers.com
http://greatlakesgrowers.com
Publicatiedatum: