Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Duitsland: tomatenteelt onder glas naar 337 ha.

Tomaten zijn niet alleen de meest gegeten groente van de Duitsers, ze zijn ook bijzonder vaak in de reclame. Van alle groentensoorten kiest de Duitse levensmiddelenhandel volgens de Landvolk-Pressedienst het vaakst voor de tomaat om acties mee te houden. Bovendien is volgens de AMI de verscheidenheid binnen het tomatenassortiment in de afgelopen jaren steeds groter geworden en zo heeft een keten vaak in ÚÚn week gelijktijdig meerdere verschillende tomatensoorten in de aanbieding.

De AMI heeft in het afgelopen jaar bijna 2.500 aanbiedingsacties met tomaten uit conventionele productie vastgesteld: iedere week dus bijna 50. Het aandeel aan Duitse tomaten in de reclame is duidelijk toegenomen. De groente behoort in de meeste Europese landen tot de categorie met de grootste omzet binnen de groenten- en fruitafdeling.

Met name kleine tomaten zijn bijzonder geliefd, hoewel deze meestal duurder zijn. De cherrytomaten komen ook in de winter steeds vaker uit Midden-Europa. Extra verlichting en verwarmen maken het mogelijk om de productieomstandigheden vrijwel volledig te controleren en een constante kwaliteit te telen. De tomaat is niet alleen qua consumptie, maar ook qua teelt onder glas de topgroente in Duitsland. In 2016 teelde men op 337 hectare van het totale kassenareaal (1.220 hectare) tomaten. Daarna werden veldsla, komkommer, paprika, kropsla en radijs het meest onder glas geteeld. In de verkoopranglijst stond de tomaat in 2016 eveneens op de eerste plaats, gevolgd door wortelen, uien en komkommers.

Publicatiedatum: 27-6-2017

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: