Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rotterdamse groenteman maakt indruk met gezond Feyenoord-logo



Tholen – Officieel mag Feyenoord zich nog geen kampioen noemen, maar veel Rotterdammers nemen daar alvast een voorschot op nu de club afstevent op de landstitel. Zo ook Frans van de Polder, misschien wel 's lands meest creatieve groenteman. Voor het Stadhuis van Rotterdam heeft hij een groot Feyenoord-logo ontworpen, geheel opgemaakt uit aardappelen, groenten en fruit. "Met zo'n actie hoop je natuurlijk dat Rotterdam en omstreken massaal op de gezonde toer gaat. Drommen mensen stonden in de rij om een kijkje te nemen. Ook de landelijke media. Iedereen was bijzonder positief. Missie geslaagd, zo lijkt het."

"Ben jij van die trap?" Vorig jaar versierde Frans nog een levensgrote trap voor het Centraal Station in Rotterdam. Voor hem – gesterkt door zijn Rotterdamse no-nonsense mentaliteit – een ludieke manier om aandacht te vragen voor het belang en de pracht van groenten en fruit. "Als ik een idee heb, dan kun je er prat op gaan dat ik 'm uitvoer", vertelt hij vastberaden.



Dat kreeg dus een vervolg. Voor het Feyenoord-logo heeft Frans gebruikgemaakt van witlof, rettich, venkel en asperges (wit), trostomaten, mini-tomaatjes, mini-paprika en blokpaprika (rood), aubergine en oerwortelen (zwart) en krielaardappelen (goud). "Gedeeltelijk gesponsord door Postuma", vertelt Frans. Hij vindt het belangrijk dat detaillist en groothandel met dit soort initiatieven de handen ineenslaan om groenten en fruit bij het brede publiek onder de aandacht te brengen. Het maken van dit kunstwerk nam met zijn vieren iets meer dan twee uur in beslag.

"Als detaillist moet je af en toe eens uit je winkel komen. Ik heb collega's die steen en been klagen dat de omzet terugloopt… Dan moet je gewoon inventiever te werk gaan. Als ondernemer heb je bietenbloed nodig en moet je uitstralen dat de groentewinkel niet alleen een plek is waar je naar toe gaat als je ziek bent, maar waar je altijd terecht kunt voor je dagelijkse boodschappen. En waar je eenvoudig invulling kunt geven aan een gezonde levensstijl. Ik heb nog nooit een groentewinkel gezien waar stond 'wegens ziekte gesloten'."



Inmiddels is het logo weggehaald en gedoneerd aan de Pauluskerk. Frans: "Zo weet je zeker dat het in goede handen terechtkomt." En of Feyenoord uiteindelijk kampioen wordt? "De schaal kan de club eigenlijk niet meer ontgaan. Dan moet het wel heel gek lopen...", besluit de trouwe Feyenoord-supporter.



Voor meer informatie:
Frans van de Polder
Frans van de Polder & Zn

T: 010-4663833
kantoor@fruitmandje.nl
www.fruitmandje.nl