Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Zweden: Afzet bio-levensmiddelen +40%
In Zweden is de afzet van biologische levensmiddelen in 2015 met 40% gestegen, een trend die ook CoopExtra manager Daniel Klint is opgevallen.
"Vorig jaar steeg onze verkoop van bio-producten met 30%. Vanaf eind 2014 hebben we flink geïnvesteerd in de infrastructuur voor bio-producten door onder meer tien meter voor droge goederen beschikbaar te stellen en speciale AGF- en vleeskoelingen te installeren," vertelt Klint. De biologische banaan behoort tot de populairste producten.
Biologische levensmiddelen zijn gewild onder verschillende categorieën consumenten, maar de belangrijkste groep zijn consumenten in de leeftijdscategorie van 25 tot 45 jaar. Zij kopen bewuster in en kiezen niet alleen voor biovoeding, maar ook voor bijvoorbeeld biologische luiers."
Coop-klant Roland Sundgren legt uit dat hij bij voorkeur lokaal geteelde bioproducten koopt. "Natuur en milieu zijn belangrijk voor mij. Het is iets duurder maar dat vind ik geen probleem." Hij voegt er aan toe dat als het prijsverschil erg groot uitvalt, hij de biologische variant laat staan maar hij verwacht dat als meer mensen deze producten kopen, ze steeds voordeliger zullen worden.