Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gebrekkige talenkennis kan miljoenen kosten

Een groot deel van de Europese AGF-bedrijven is actief in de export. Eén op de tien is wel eens een contract misgelopen door gebrekkige kennis van vreemde talen. De misgelopen contracten per bedrijf kunnen oplopen tot in de miljoenen. Eén op de vijf bedrijven meldt ook cultuurverschillen als barrière voor doeltreffende communicatie.

Redenen die bedrijven noemen voor falende communicatie:
• Het personeel sprak de taal niet;
• Aan verzoeken om informatie of offertes werd geen gevolg gegeven;
• Gebrekkig zelfvertrouwen bij gebruik van de vreemde taal;
• Problemen bij buitenlandse telefoongesprekken;
• Vertaal- of tolkfouten;
• Onvermogen om kansen te benutten;
• Gebrek aan culturele kennis.



Waar zijn de taal- en cultuurbehoeften het grootst?
In tal van situaties is het gebruik van de taal van de klant essentieel voor uw commerciële vooruitzichten o.a.
• Beschrijving van uw bedrijf op uw website;
• Voorbereiding van werknemers voor uitzending naar het buitenland;
• Aansturen van meertalig personeel, thuis en in het buitenland;
• Klantenservice en toezicht op de kwaliteit daarvan;
• Vordering van betalingen en incasso van dubieuze debiteuren;
• Naleving van lokale wetten en voorschriften en invulling van douaneverklaringen;
• Onderhandelingen over joint ventures, acquisities en overnamen.
Waar het gebruik van de taal van de klant extra voordeel kan brengen:
• Een positieve relatie en vertrouwensband tot stand brengen met klanten;
• Laten zien dat u zich voor langere termijn voor de buitenlandse markt wilt engageren;
• Meer marktgegevens en feedback van de klant verzamelen.
Wat kennis van vreemde talen voor u persoonlijk kan doen:
• Het vergroot uw zelfvertrouwen;
• Het verbetert uw carrière mogelijkheden;
• Het vergroot uw inzicht in de zakelijke omgeving.

EBC verzorgt op maat gemaakte taaltrainingen, waar u maar wilt.

Voor meer informatie:
EBC
0164 265679
ebctalen@ebc.nl
www.ebc.nl

Publicatiedatum: