Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Theo Geven, Kompany:

"Komkommers verser in het schap"

Komkommers moeten verser in het schap. Om dat gedaan te krijgen, verandert de coöperatie Kompany haar strategie.

De coöperatie van komkommertelers in Venlo wil meer transparantie bij de afzet en in overleg met handelspartijen en eindklanten (retail) meer regie in het proces van de kas naar het schap.

'Wij zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van de komkommers', zegt voorzitter Theo Geven van Kompany. 'De kwaliteit van de groente in het schap moet meer overeenkomen met de kwaliteit in de kas.'

Speculeren

Daar schort het nog weleens aan. Partijen speculeren bij prijsschommelingen met komkommers door ze achter te houden, wat de versheid niet ten goede komt. Ook de retail kan zich op dit punt nog verbeteren.

Om de versheid te garanderen wil Kompany met afnemers afspraken maken over de houdbaarheid van de komkommers. Om die reden wil de coöperatie de eindklanten beter leren kennen.

Accountmanager

Kompany bouwt daarom de eigen verkooporganisatie om. 'De nieuwe strategie vraagt om een andere manier van verkopen. De verkoop wordt gesplitst in twee afdelingen, één voor de handel en één voor de retail. Daarom komt er een accountmanager bij die de retail benadert', vertelt Geven.


Bron: NieuweOogst.nu
Publicatiedatum: