Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Category manager Ed van Venrooij: "Paddenstoelenschap toe aan nieuwe impuls"

Hoogvliet aan de slag met vernieuwd paddenstoelenconcept FME

Tholen - Fresh Mushroom Europe (FME) introduceert een authentiek assortiment paddenstoelen in een nieuwe aantrekkelijke verpakking voor de retailmarkt. "Naast de bekende witte champignon worden andere paddenstoelen steeds meer door de klant ontdekt en gebruikt in de keuken. Het past naadloos in de groeiende consumententrend van '100% natuurlijk & authentiek' om thuis te genieten van gezonde verse ingrediënten in de keuken", vertelt Marc van der Zandt van FME.

De paddenstoelenleverancier heeft een nieuwe verpakking ontwikkeld en getest bij een groep consumenten die bewust paddenstoelen koopt. Het assortiment is voorzien van een heldere kleursegmentatie in een transparante verpakking waar de verschillende paddenstoelen optimaal zichtbaar zijn. Bereidingstips maken de verpakking compleet. De verschillende paddenstoelen worden verpakt in een brede en smalle variant, met gelijke hoogte, zodat een uitgebalanceerde schap uitstraling wordt gerealiseerd.


Category manager Ed van Venrooij van Hoogvliet en Marc van der Zandt van FME

Retailer Hoogvliet gaat als eerste supermarkt met het nieuwe concept aan de slag. "We hadden zelf bij onze huisleverancier FME al aangegeven dat het huidige paddenstoelenassortiment te oubollig was en dat er wat moest gebeuren, want we zagen de champignons toch een beetje als de 'grijze muis' in het schap. De nieuwe verpakking van FME voorziet in deze behoefte", verklaart category manager Ed van Venrooij. "De witte champignons blijven we in het bekende blauwe bakje aanbieden, maar de nieuwe range zal bestaan uit dertien soorten paddenstoelverpakkingen waarvan drie gesneden- en vier bio-varianten."

Vanaf deze week starten alle Hoogvliet-filialen gelijktijdig met de ombouw naar het nieuwe koelvers-schappenplan, met dit vernieuwd paddenstoelenassortiment. "Er wordt meer thuis gekookt en daarin kunnen deze paddenstoelen een belangrijke rol spelen. Het was in het paddenstoelenassortiment vaak lastig zoeken, maar dankzij deze nieuwe verpakking willen we voor onze klant nóg meer keuzegemak creëren en inspiratie geven bij het winkelschap", vertelt Ed van Venrooij.



In het nieuwe concept worden drie kleuren gebruikt om de champignons te segmenteren. De blauwe varianten bevatten biologische witte, kleine en gesneden champignons. De oranje range wordt gevuld met paddenstoelenmixen, zowel gesneden als in de seizoensmix, die per seizoen wisselt met een actuele mix. In het groene segment komen de specialty's, zoals Kastanjechampignons, Oesterzwammen, Mergelchampignons (allen biologisch beschikbaar), Portabella, Cantharel en Shiitake.

"Biologische-, gesneden en Mergelchampignons zijn nu al de verkooptoppers van ons paddenstoelenassortiment. Door de aandacht aan de exclusievere varianten, geven we de omzet en margemix een verdere impuls", besluit Ed. "Daarbij hanteren we een lokaal schappenplan, waarbij wij de verkoop afstemmen op de lokale markt. Ik verwacht met dit concept zeker een omzetstijging te realiseren."

Voor meer informatie:
Marc van der Zandt
Fresh Mushroom Europe NV
Riyadhstraat 41
B-2321 Meer (Transportzone), België
+32 (0)3 - 317 18 19
info@fme-nv.com 
www.fme-nv.com

Ed van Venrooij
Hoogvliet
ed.vanvenrooij@hoogvliet.com
www.hoogvliet.com