Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Karel de Vos prijs voor Krommunity

Kromkommer start crowdfunding voor soeplijn van gekke groente

Dubbel nieuws over Kromkommer. De jonge start-up, die zich inzet tegen voedselverspilling, heeft vandaag bij de opening van de Horecava de Karel de Vos-prijs gewonnen. Bij de prijs draait het om vakmanschap, maatschappelijk ondernemen, vernieuwing, passie en gastheerschap. Maar er is meer nieuws. Dit jaar wil Kromkommer een soeplijn van afgekeurde groente lanceren. Daarbij willen ze minimaal 20.000 mensen betrekken bij hun missie. Daarvoor is vandaag een grote crowdfundingcampagne gestart.





Krom is het nieuwe recht
Een derde tot de helft van al het eten dat we produceren, wordt uiteindelijk verspild. Een deel van die verspilling bestaat uit groente en fruit dat vanwege de 'looks' of overproductie niet op ons bord belandt. "Dat vinden wij krom", stelt Jente de Vries (mede-oprichter), "en daarom hebben we in 2013 pilots gedraaid om door de hele voedselketen gekke groente te redden. Na het succes van deze pilots is het nu tijd voor een echte Kromkommer productlijn met soepen, gemaakt van geredde groente. Daarmee willen wij krom het nieuwe recht maken. Dat willen samen doen met 20.000 anderen!".





Hulp van de Krommunity
De ontwikkeling van de soeplijn is in volle gang. Om de lijn daadwerkelijk in productie te brengen hebben Jente, Lisanne en Chantal nog een klein zetje nodig, oftewel: wat hulp van de 'Krommunity'. Een deel van hun plan hebben ze al in samenwerking met Stichting DOEN kunnen financieren, maar voor het laatste stuk lanceren de meiden van binnenkort een grote crowdfundingcampagne. "Met bijdragen van de community – of ze nou klein of groot zijn - hopen wij het resterende bedrag op te halen", legt Lisanne uit, "zodat de soepen komend jaar écht in de schappen liggen en minimaal 20.000 mensen gekke-groente-held kunnen worden." Met de soep help je direct mee aan minder verspilling, en dat is volgens Kromkommer een heldenstatus waard.



Crowdfunding
De officiële kick-off van de campagne vindt plaats op 13 januari tijdens de Horecava waar Kromkommer tevens genomineerd is voor de Horecava Innovation Award. Vanaf die dag is het mogelijk om Kromkommer te steunen met een bedrag naar keuze (via www.kromkommer.com/crowdfunding). Voor iedere nieuwe held liggen er Kromkommercadeaus klaar. De campagne eindigt 14 maart en Kromkommer hoopt dan de soepen meteen te gaan produceren.

Meer informatie: www.kromkommer.com of www.facebook.com/kromkommer

Publicatiedatum: