Nieuw gezicht voor Aldi Nord
Hoe het nieuwe uiterlijk eruit ziet? In Castrop-Rauxel staat nu een modern gebouw met plat dak dat niet veel meer gemeen heeft met de oude Aldi Nord-filialen, die vaak van rode bakstenen gebouwd zijn en binnen zeer donker zijn. Al van ver herkent de bezoeker de discounter aan het nieuw vormgegeven, verlichte Aldi-logo bij de ingang. Veel licht en glas evenals een nieuwe vloer moeten het verschijningsbeeld binnen in de winkel aanpassen aan de veranderde klantenwensen. Het assortiment werd deels in navolging van het concept van Aldi Süd gereorganiseerd en uitgebreid met verse bakkerijproducten en enkele Ferreroproducten. De discounter investeert zo´n drie miljard euro in de modernisering van haar filialennetwerk. Experts menen dat Aldi Nord met deze grootste investering uit de bedrijfsgeschiedenis de dalende omzetontwikkeling tegen wil gaan. De discounter kampt al jaren met omzetdalingen. Dat geldt met name voor hun kernactiviteit: het aanbieden van levensmiddelen.