Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"In vijf jaar tijd is de AGF-verkoop van Aldi in Spanje met 39% gestegen"

De Duitse supermarktketen Aldi heeft in Spanje een toename van 39% in de verkoop van groenten en fruit geregistreerd in de afgelopen vijf jaar. Bij vier op de tien aankopen in Aldi-winkels worden groenten en fruit in het winkelmandje gelegd.

Volgens Kantar Worldpanel hebben in 2023 ongeveer 5,3 miljoen Spaanse huishoudens groenten en fruit gekocht bij Aldi, en in de laatste twee jaar heeft de keten meer dan een miljoen nieuwe klanten (1.037.345) aangetrokken tot deze afdeling. Aldi heeft zijn aankopen van in Spanje geteelde groenten en fruit sinds 2021 met 15% verhoogd. Vorig jaar werd de 60.000 ton overschreden. 65% van het fruit en 85% van de groenten in de Aldi-winkels in Spanje is van Spaanse teelt.

De strategie van Aldi richt zich op het aanbieden van eigen merkproducten tegen concurrerende prijzen. Deze artikelen vertegenwoordigen bijna 70% van de bedrijfswaarde van de keten in het afgelopen jaar. Klanten waarderen vooral de prijs-kwaliteitsverhouding (23%), de lokale herkomst (25%) en de lage prijzen (21%) van de producten, volgens een enquĂȘte van Kantar.

Bron: eleconomista.es

Publicatiedatum: