"Klanten willen weten of we telers voldoende betalen"
Triomfantelijk
"We willen transparant zijn. De meeste supermarkten hebben vaste prijsafspraken gemaakt maar wij gaan mee met de schommelingen in de vrije markt. Klanten zijn wel prijsbewust en daarom willen we onze klanten goed op de hoogte brengen waarom", vertelt Barbara van Ravenswaaij die de communicatie voor De Koopman verzorgt. Ze zet het neer als een triomfantelijk én ook een beetje een verdrietig verhaal. Het verdrietige verhaal betreft de telers die het moeilijk hebben. "Sommige klanten zijn daar wel mee bezig. Wij focussen op de lage prijs maar ze willen wel weten of wij de telers voldoende betalen", vertelt Barbara. Het triomfantelijke nieuws is dat het perenras Triomph de Vienne te verkrijgen is. De Koopman kan deze zelfs in de aanbieding doen, een kilo voor 99 cent.
Santana
Dat de groentemannen en -vrouwen over voldoende kennis moeten bezitten wordt door de misoogst ook nog eens duidelijk gemaakt. Mensen met een appelallergie zijn namelijk ongerust. "Ze vragen zich af hoe het zit met de oogst van Santana die over twee weken ongeveer start. Daar kijken ze echt naar uit en ze hopen natuurlijk dat er voldoende van beschikbaar komt", besluit Barbara.
Klik hier voor het Facebookbericht