Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verse ketchup van misvormde tomaten bij Jumbo

Met het barbecue seizoen voor de deur lanceert Jumbo verse ketchup van misvormde tomaten. Kopjes en kontjes van tomaten zijn niet meer geschikt om te verkopen, maar zijn wel geschikt voor consumptie. De Verspillingsfabriek maakte er al soep van, nu dus ook ketchup. De sausen zijn verkrijgbaar in de smaken tomaten-, curry- en BBQ-ketchup en mede ontwikkeld door chef-kok Ton Verhaar. 



Ed van de Weerd, Commercieel directeur van Jumbo: "Natuurlijk is ketchup een bekend product, maar ketchup op basis van geredde verse tomaten in plaats van tomatenpuree smaakt verrassend anders. We hebben recepturen gebruikt die veel minder suiker en zout bevatten." Terugdringen van voedselverspilling is een thema binnen het duurzaamheidsbeleid van Jumbo. Dit jaar wil zij meer producten van reststromen introduceren. Bob Hutten, initiatiefnemer van de Verspillingsfabriek is blij met de samenwerking: "Zo zorgen we er samen voor dat de consument gaat nadenken over het thema voedselverspilling en een bewuste keuze kan maken uit eerlijke producten met een minimale milieu-impact."

De nieuwe verse ketchup staan vanaf deze week in het koelversschap van Jumbo en kosten €1,99 voor een fles van 200 ml.
Publicatiedatum: