Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"High-tech boodschappenlijstje"

Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

Albert Heijn gaat als eerste in Nederland een test doen met Hiku, een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten. Door boodschappen in te spreken of producten te scannen met Hiku worden ze toegevoegd aan het boodschappenlijstje in de Appie app en op ah.nl. Klanten kunnen vervolgens met dit lijstje naar de winkel of de producten in één klik toevoegen aan hun bestelling.

Uit een rondvraag onder klanten blijkt dat ruim 70 procent gebruik maakt van een boodschappenlijstje bij het boodschappen doen. Veel klanten vergeten daarbij wel eens iets op het lijstje te zetten of zij vergeten het boodschappenlijstje mee te nemen naar de winkel. Het maken van een compleet boodschappenlijstje wordt een stuk makkelijker en leuker met Hiku: een klein apparaatje met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met het WiFi thuisnetwerk. Spreek de boodschappen in of scan ze met de Hiku en ze worden automatisch toegevoegd aan het lijstje in de Appie app en op ah.nl. Vervolgens kunnen klanten boodschappen doen zoals zij dat dat graag zelf willen: in de winkel kopen, thuis laten bezorgen of ophalen bij een Pick Up Point. In onder andere Amerika en Frankrijk wordt de Hiku al door supermarkten aangeboden. Het is voor het eerst dat deze gadget in Nederland wordt getest.

Om te kijken of klanten de Hiku een handig hulpmiddel vinden bij het maken van een boodschappenlijstje, nodigt Albert Heijn tweehonderd klanten – zowel klanten die hun boodschappen in de winkel doen als klanten die de boodschappen online bestellen - uit mee te doen aan een test. Zij ontvangen kosteloos een Hiku om die gedurende twee maanden te testen.

Bron: AH.nl
Publicatiedatum: