Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Tegen 2021 overal zelfrijdende voertuigen in de VS"
AGF-transport door zelfrijdende vrachtwagen
In de Verenigde Staten heeft een zelfrijdende vrachtwagen op 25 oktober voor het eerst een vracht afgeleverd. De 18-wieler vervoerde een lading Budweiser in de staat Colorado en maakte gebruik van de openbare wegen. Naar verwachting zullen onbemande voertuigen een integraal onderdeel worden van de transportsector. Er worden momenteel belangrijke stappen vooruit gezet om deze technologie gereed te maken grootschalig gebruik.
Hoewel sommigen vrezen voor de gevolgen van deze baanbrekende technologie voor de transportsector, is de Amerikaanse minister van Verkeer optimistisch. "Tegen 2021 zullen in het hele land zelfrijdende voertuigen ingezet worden."
Wanneer deze technologie algemeen ingevoerd wordt, dan zal dit ook voor de AGF-sector grote gevolgen hebben. Het zou kunnen betekenen dat de consument een nog verser product kan kopen, omdat zelfrijdende vrachtwagens langere ritten kunnen maken. Volgens de Amerikaanse wet mogen vrachtwagenchauffeurs maar een beperkt aantal uren achtereen rijden en zijn er verplichte pauzes. Een onbemande vrachtwagen zou 7 dagen per week 24 uur per dag kunnen rijden als de noodzakelijke tankbeurten hier geen stokje voor zouden steken.